Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، با بیان این که در مدت ۲۰ سال اخیر، میزان بارندگی‌های کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، گفت:دمای هوای کشور نیز طی ۲۰ سال گذشته یک و نیم درجه اضافه شده است. تاریخ انتشار: 16:20 - 15 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۴۹۲ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، افتخاری اظهار کرد: روند بارش در فصل پاییز ۲۵ درصد، زمستان ۴۵ درصد، بهار ۲۵ درصد و تابستان تنها پنج درصد است و بارش‌های اخیر نباید ما را به سمتی سوق دهد که از مدیریت مصرف آب و منابع آبی غفلت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مولفه‌های مهم در تغییرات بارشی، ارزیابی مقدار بارندگی، تحلیل شدت بارندگی، بررسی مدت بارندگی، مطالعه توزیع مکانی بارش‌ها، برآورد توزیع زمانی بارش‌ها و وضعیت الگوی بارش‌ها است.

افتخاری با اشاره به پروژه‌های کاربردی مورد حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور در زمینه منابع آب، گفت: حمایت‌های این سازمان از پروژه‌های مذکور می‌تواند موجب هم‌گرایی بخش‌های مختلف دستگاه‌های مرتبط شود.

وی با بیان این که در مدت ۲۰ سال اخیر، میزان بارندگی‌های کشور ۱۴ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: دمای هوای کشور نیز در مدت ۲۰ سال اخیر یک و نیم درجه اضافه شده است و ما نباید از حد اعتدال خارج شویم و باید این امر مهم را در نظر داشته باشیم که همواره با کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی مواجه هستیم.

رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در ادامه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به روند افزایشی دما در کشور و کاهش بارندگی، ضرورت دارد تا در مورد مطالعات مرتبط با تعیین سهم عوامل طبیعی و دخالت‌های انسانی، اقدام‌های جدی و عملی از سوی مبادی و مدیران ذی‌ربط انجام پذیرد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: باران بارش بارندگی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی