Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بارش‌های نوروز امسال و وقوع سیل در بسیاری از مناطق شمالی، جنوبی و غربی کشور از جمله شهرستان پلدختر  استان لرستان، جهت تسریع در امر بازسازی این شهرستان، کار بازسازی این شهر و ۱۳ روستای حومه آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان قرار گرفت. 

قاسم جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در عملیات احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی تاکنون، ۸۵ درصد از بتن فونداسیون اجرا، ۹۰ درصد ساختمان‌ها شروع بکار، ۶۵ درصد نصب اسکلت و ۵۰ درصد بتن سقف ریخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات مالکیتی، وراثتی و حقوقی یکی از چالش‌های ساختمان و زمین‌های این شهرستان است که اگرچه بخشی از آن حل شد اما باز هم چالشی در این عرصه است.

رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: برای حدود چهار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده از نوع تعمیری و احداثی تشکیل پرونده دادیم و ارزیابی ۲ هزار و ۹۷۵ واحد مسکونی تعمیری در شهر و روستا و ۸۲۸ واحد تجاری تمام شده است.

جعفری اضافه کرد: عملیات احداثی برای ۳۲۵ واحد مسکونی و ۲۲ واحد تجاری در روستاها و ۳۹۵ مسکونی و ۴۱ واحد تجاری در شهر است.

وی خاطرنشان کرد: این مدت بالغ بر ۲۰ هکتار واقع در ۱۳ نقطه این شهرستان از زمین‌های مسکونی مردم خریداری و مسکن جدید تحویل داده شد.

رییس ستاد بازسازی شهرستان پلدختر استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اخذ اعتبارات همزمان با عملیات احداث واحدهای مسکونی، بهسازی معابر و جدول‌گذاری، لایروبی رودخانه و ساخت دیواره آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد واحدها نیاز به جابجایی داشتند زیرا در حریم و بستر رودخانه قرار گرفته بودند و همین امر مسبب تخریب آن‌ها در پی سیل مذکور بود.

به گفته جعفری ستاد بازسازی از فردای وقوع سیل در نیمه‌های فروردین امسال با استفاده از ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات در منطقه مستقر و عملیات لایروبی و زدودن گل و لای از منازل و معابر آغاز شد.

این مسوول اصفهانی ستاد بازسازی پلدختر گفت: نظارت عالیه در منطقه شهری که خود مردم در امر احداث سهیم هستند بر عهده بنیاد مسکن استان اصفهان است و در این ارتباط تیرچه‌های استاندارد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا ساخت و ساز ایمن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نقاط روستایی بدلیل عدم آگاهی کافی و ساخت و سازهای غیر اصولی بیشتر تخریب شده بود، اضافه کرد: در مناطق روستایی از مشارکت خیران اصفهانی و سازمان‌های مردم نهاد بخوبی بهره بردیم و مصالح لازم از اصفهان به این مقصد حمل شد.

جعفری ادامه داد : میلگرد، پروفیل و بتن لازم برای ساخت و ساز به آن جا حمل شده و هزاران کیسه‌های سیمان رایگان در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار گرفت.

برچسب‌ها پلدختر پلدختر بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده اصفهان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر پلدختر بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده اصفهان مسکن پلدختر پلدختر بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده اصفهان مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی