Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۱۱ هزار دانشمند از ۱۵۳ کشور جهان زنگ هشدار تغییرات اقلیمی را به صدا درآوردند. آنها در مقاله‌ای که امروز در مجله BioScience منتشر شده، بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن آمده است: به روشنی واضح است که سیاره زمین با یک وضعیت اضطراری آب و هوایی روبرو است. بحران اقلیمی شدیدتر از چیزی است که انتظار می‌رفت، در حال سرعت گرفتن است و حادتر از پیش‌بینی‌ها شده است، به طوری که اکوسیستم‌های طبیعی و سرنوشت بشریت را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انگجت، این مقاله تلاشی برای برجسته کردن وضعیت خطرناک تغییرات اقلیمی زمین و ارائه شاخص‌های قابل فهم برای سنجش تأثیر بشر بر تغییرات آب و هوایی است. این نامه ۶ حوزه سیاستگذاری را تشریح می‌کند که باید برای مهار گرم شدن کره زمین مورد توجه قرار گیرند.

این مقاله تحت عنوان "اخطار دانشمندان جهان در مورد وضعیت اضطراری آب و هوا" یک روز پس از اعلام رسمی دولت ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از توافق اقلیمی پاریس؛ پیمانی که ۱۸۸ کشور برای مبارزه با تغییرات آب و هوا امضا کردند، منتشر شد. در حالی که این نامه برآمده از تحقیق این دانشمندان اشتباه بودن تصمیم دولت ترامپ را نشان می‌دهد.

چندین شهر اروپایی وضعیت اضطراری اقلیمی را اعلام کرده‌اند. شورای شهر نیویورک و سانفرانسیسکو نیز همین کار را انجام داده‌اند و لوایحی را به تصویب رسانده‌اند که درمورد اضطرار گرم شدن کره زمین است. اما این نخستین بار است که گروه بزرگی از دانشمندان از سراسر جهان تغییرات اقلیمی را اضطراری اعلام می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند ما باید سریع‌تر عمل کنیم. در این مقاله آمده است: با وجود ۴۰ سال مذاکره جهانی در مورد وضعیت آب و هوا، با استثنائات اندک، ما امور تجارت را طبق معمول ادامه داده‌ایم و تا حد زیادی نتوانسته‌ایم این مشکل را برطرف کنیم.

این مطالعه مردم را ترغیب می‌کند تا به غیر از دمای هوا در سطح جهانی به شاخص‌های دیگر مانند اقتصاد، نرخ رشد جمعیت، تولید گوشت و از بین رفتن پوشش جنگلی به شدت وسعت فعالیت‌های انسانی در گرم شدن کره زمین نگاه کنند.

در بخشی از این مقاله آمده است: بحران اقلیمی با مصرف‌گرایی بیش از حد سبک زندگی ثروتمندان ارتباط نزدیکی دارد. ثروتمندترین کشورها عمدتا مسئول انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند و عموما بیشترین میزان انتشار سرانه را دارند.

این مقاله به طور خاص می‌گوید ما باید به سرعت، انتشار آلاینده‌های کم عمر آب و هوایی مانند متان را کاهش داده، اکوسیستم‌های زمین را محافظت و احیا کنیم، عمدتا غذاهای گیاهی بخوریم و مصرف جهانی محصولات حیوانی را کاهش دهیم.

در این مقاله آمده است که جهان باید توسعه نیروگاه‌های تولید انرژی پاک و حفاظت از انرژی را به سرعت پیاده سازی کند و برای کنترل رشد جمعیت، خواستار ارائه خدمات برنامه‌ریزی خانواده در دسترس برای همه افراد و رفع موانع برابری کامل جنسیتی است.

در حالی که این مقاله ضرورت واکنش به تغییرات شدیدی اقلیمی را بازگو می‌کند اما باز هم این قانون گذاران، کسب و کارها و تصمیم گیرندگان کشوری هستند که باید طبق توصیه دانشمندان عمل کنند تا تغییری رخ دهد. در عین حال همچنان مشاهده می‌کنیم که دمای بسیاری از نقاط دنیا رکوردشکنی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گرمایش جهانی تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!