Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه کره شمالی از آمریکا به علت برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی در ماه آینده انتقاد کرد.

واشنگتن و سئول سال گذشته و همزمان با بهبود جزئی روابط دیپلماتیک آمریکا و کره شمالی، رزمایش هوایی مشترک و چند رزمایش دیگر خود را لغو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، دیوید ایست برن، سخنگوی پنتاگون هفته گذشته گفت آمریکا امسال قصد ندارد رزمایش‌های مشترک را لغو کند.

یک مقام ارشد کره شمالی روز چهارشنبه در این باره خاطرنشان کرد: این تصمیم آمریکا برابر با اعلام رویارویی است و این امر ممکن است روند دیپلماتیک را به خطر اندازد.

کوان جونگ گون از مقامات وزارت امور خارجه کره شمالی در این باره گفت: ما در مقاطع مختلف تاکید کرده ایم که رزمایش‌های مشترک نظامی ما را وادار می‌کند که درباره گام‌های مهمی که پیشتر برداشته ایم، تجدیدنظر کنیم. صبر ما در حال به سر رسیدن است.

کوان، یکی از مقامات هیئت کره شمالی در مذاکرات کاری با آمریکا بود که ماه گذشته در سوئد برگزار شد. در نهایت، پیونگ یانگ این نشست را ترک و از واشنگتن به علت نداشتن راه حل‌های جدید و خلاقانه انتقاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، فرالدین نصریف سفیر ازبکستان در ایران در همایش تجاری ازبکستان و ایران در محل اتاق ایران گفت: ۲۵۰ نفر از کارآفرینان ازبکستانی به ایران آمدند تا از اکسپو ۲۰۲۴ بازدید کنند. همچنین در سال گذشته رییس جمهور دو کشور به ایران و ازبکستان سفر داشتند.

نصریف ادامه داد: ارزش تجارت دو کشور سال گذشته میلادی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۲۰۲۴ به یک میلیارد خواهد رسید. ازبکستان ۳۶ میلیون نفر جمعیت دارد، این کشور از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است.

سفیر ازبکستان در ایران اظهار کرد: فروش کالا امروز از تولید آن سخت‌تر شده چون بازار، رقابتی است. ازبکستان و کشورهای همسایه آن بازارهای فروش خوبی را تشکیل می‌دهند.

ایرانی ها در خوارزم سرمایه گذاری کنند

وی خاطرنشان کرد: ارز ملی ازبکستان قابل تبدیل به ارزهای جهانی است و حوزه بانک ازبکستان آمادگی خدمات رسانی به ایرانی‌ها را دارد. همچنین ازبکستان مناطق آزاد تجاری فراوان و ارتباطات قوی با جهان دارد، در همین راستا استان خوارزم از آنجا که لاجستیک خوبی دارد و به ایران نزدیک‌تر است منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری ایرانی ها در این کشور به شمار می آید.

فرالدین خبر داد: به زودی در ازبکستان یک همایش سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود که میزبان هیاتی ایرانی هم است.

فعالیت هزار شرکت ایرانی در ازبکستان

وی گفت: سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار دارو به ازبکستان وارد می شود، ازبکستان از اینکه ایرانی‌ها در این کشور دارو تولید کنند استقبال می کند. ازبکستان همچنین سالانه پنج میلیون دلار منسوجات صادر می کند و اکنون بیش از ۱۰۰۰ شرکت ایرانی در ازبکستان کار می کنند.

حضور ۸۰ نفر از ازبکستان در اکسپو

همچنین، موسی آقایی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان، گفت: گردشگری می‌تواند سطح تجارت دو کشور را به رقم مطلوب ارتقا دهد. سال گذشته ارزش تجارت دو کشور حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود که ۱۵۰ میلیون دلار از این رقم را واردات از ازبکستان به ایران و باقی آن صادرات از ایران به ازبکستان تشکیل می‌داد. این رقم بسیار کم است و دستیابی به ارقام بیشتر در تجارت دو کشور شدنی است.

رییس اتاق مشترک ایران و ازبکستان خاطرنشان کرد: تولید مشترک برای ارائه محصول مشترک به بازارهای جهانی گزینه خوبی در همکاری اقتصادی دو کشور است و محصولات ایرانی می توانند با این راهکار در شرایط تحریم در بازارهای جهانی عرضه شوند.

در این نشست همچنین رحمت الله خرمالی رایزن بازرگانی ایران در ازبکستان گفت: در سال گذشته محصولات پتروشیمی و کشاورزی بیشتر و محصولات پزشکی و دارویی بسیار کمتر از ایران به ازبکستان صادر شد.

وی افزود: سال گذشته از ازبکستان تنها چهار نفر در اکسپو ۲۰۲۳ حضور داشتند که امسال این تعداد به ۸۰ نفر افزایش یافت.

خرمالی همچنین اظهار کرد: تجارت دو کشور پتانسیل این را دارد که تا بیشتر از دو میلیارد دلار پیش رود.

کد خبر 6093022 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • انتقاد تند حمید درخشان از اوسمار ویرا
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • توخل انتقاد هوینس را توی صورتش زد!