Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به تازگی موسسه تحقیقاتی نیلسن با انجام یک نظرسنجی دریافته و اعلام کرده است که مشتریان و شهروندان استرالیایی تحت‌تاثیر برخی از عوامل علاقه و تمایل چندان زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی از خود نشان نداده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قیمت بالا، قدرت پیمایش مسافت و اطلاع‌رسانی ضعیف و آینده نامشخص آنها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان بخصوص در مناطق آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا در سال های اخیر استقبال بی نظیری از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست همچون خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی کرده اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از منابع خبری در استرالیا نشان می دهد که روند استقبال و خریداری خودروهای برقی در این کشور همچون سایر بازار کشورهای پیشرفته رو به رشد و صعودی نبوده و این طور که به نظر می رسد، شهروندان و مشتریان استرالیایی هنوز بر این باورند که خودروهای الکتریکی هنوز جایگزین مناسب و کاملی برای خودروهای بنزینی و دیزلی که از قدرت و سرعت و ایمنی بیشتری برخوردارند، به شمار نمی‌روند.

پیشتر کارشناسان به برخی از مزایای خودروهای برقی اشاره کرده بودند که از جمله مهم ترین آنها کمک به کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، کمک به حفظ سلامت بشر، حیوانات و محیط زیست، کمک به کاهش وابستگی به نفت و فرآورده‌های نفتی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید است.

بر اساس گزارش و آمارهایی که موسسه نیلسن منتشر کرده است، سهم فروش خودروهای الکتریکی در استرالیا کمتر از یک درصد است. اما با این وجود، ۲۴ درصد از شهروندان این کشور عنوان کرده‌اند که به خریداری و استفاده از یک خودروی الکتریکی لوکس و قدرتمند علاقه زیادی دارند.

در سال گذشته میلادی بالغ بر ۱.۲ میلیون دستگاه خودروی برقی و پلاگین هیبریدی در بازار چین، ۳۶۰ هزار دستگاه در ایالات متحده آمریکا و سه هزار و ۶۸۲ دستگاه در نیوزلند به فروش رسیده است که به باور بسیاری از تحلیلگران، میزان فروش وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست وابستگی زیادی به سیاست گذاری های دولت کشورهای مختلف و ارائه تسهیلات ویژه برای ترغیب شهروندان به خریداری خودروهای پاک دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD

تین نیوز

شرکت بی وای دی  از یک سوپر اتومبیل برقی به نام سوپر ۹ رونمایی کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آخرین خودرو، کمپانی بی وای دی (BYD) در کنفرانس بهاره فانگ چنگ بائو، از سه خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این سه خودرو شامل دو شاسی بلند بائو ۳ و بائو ۸ و یک سوپر اسپرت کانسپت به نام سوپر ۹ می شوند. طراح ارشد بی وای دی یعنی آقای ولفگانگ اگرت که سابقه  همکاری با لامبورگینی و آئودی را در کارنامه دارد، در این کنفرانس حضور داشت و مدل های مذکور را رونمایی کرد.

فانگ چنگ بائو زیربرندی لوکس از بی وای دی است که روی تولید شاسی بلندهای برقی تمرکز دارد. این برند تاکنون یک خودرو به نام بائو ۵ (لئوپارد ۵) را به بازار عرضه کرده است. با رونمایی از دو شاسی بلند بائو ۳ و بائو ۸ و همچنین مدل اسپرت سوپر ۹ سبد محصولات این برند بزرگ تر خواهد شد.

فانگ چنگ بائو سوپر ۹ یک خودروی دو نفره زیبا با درهای بازشونده رو به بالاست. در همان نگاه نخست به این خودرو، شباهت زیاد آن به مرسدس SLR مکلارن استرلینگ موس جلب توجه می کند. کابین خلبانی دوگانه و صندلی های فیبر کربنی یکپارچه از جمله ویژگی های شاخص این خودرو هستند.

فرمان سوپر ۹ یادآور فرمان سفینه های فضایی است و دکمه های روی کنسول میانی و فرمان، از خودروهای اسپرت کلاسیک الگوبرداری شده اند.

حجم ویدیو: 3.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند