Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@18:21:32 GMT

طلای خالص یا فلز مس با روکش طلا !

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۳۱۵

به گزارش اکوفارس، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تشخیص طلای خالص و ناخالص اظهار کرد: امکان تشخیص طلای خالص توسط مشتری آسان نخواهد بود. این در حالی است که فروشنده امکان تشخیص آن را دارد.

او گفت : در هر شغلی و محصولی امکان تغلب وجود دارد و از آنجایی که در صنعت جواهرسازی تشخیص اصل بودن سخت است، خریداران باید به واحد های معتبر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: اگر فردی طلای ناخالص خریداری کرد می‌تواند با ارائه فاکتور به همان طلافروشی مراجعه کند، طبیعی است که امکان شناسایی طلای خالص و ناخالص کار آسانی نیست.

محمدولی بیان کرد: کسانی که به خرید زیورآلات علاقه دارند و یا حتی کسانی که اطلاعات کمی درباره زیورآلات دارند می‌دانند که طلا از جمله زیورآلات و جواهرات گران قیمتی است که اگر در خرید آن دقت کافی صورت نگیرد ممکن است باعث ضرر مالی زیادی برای افراد شود. بنابرین یکی از نگرانی‌های افرادی که می‌خواهند طلا خریداری کنند تشخیص طلای تقلبی از اصلی است.

گفتنی است که چند وقتی در فضای مجازی صحبت از سودجویی برخی افراد مطرح است که با توجه به افزایش قیمت طلا داخل النگو و دستبند را از فلز مس پر و سپس با روکش طلا آن را تولید می‌کنند. پیش از این نیز نگرانی‌هایی درباره سکه‌های تقلبی ایجاد شده بود، با این حال رئیس اتحادیه تولید کنندگان طلا معتقد است تخلفات طلا و سکه تقلبی در ایران در کمترین حد است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر

مدتهاست جاده سبزوار و بردسکن در استان خراسان رضوی بسیار فرسوده شده و در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد. علاوه بر خطر انحراف خودرو از جاده، تردد رانندگان در این جاده نیز به راحتی صورت نمی‌گیرد و به خودروهایشان آسیب رسانده است.

این موضوع موجب شد تا شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر وضعیت جاده را به نمایش درآورد و از مسئولان درخواست رسیدگی کند.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

حال و روز ناخوش جاده روستا‌های گلباف و نسک پس از بارش باران سیل آسا + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون