Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@19:21:49 GMT

واکنش ژاپن به گام چهارم برجامی ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۴۲۴

به گزارش فارس، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) در واکنش به گام چهارم برجامی ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام تأکید کرد که توکیو تمامی تلاش دیپلماتیک خود برای کاهش تنش‌ها در مناقشه کنونی در خصوص توافق هسته‌ای ایران به کار می‌گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری «ان اچ کی»، سوگا ضمن تأکید بر این مسئله که ژاپن در عین حال که همپیمان آمریکا است، روابط خوبی با ایران دارد، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نقش سازنده‌ای را در این برهه زمانی دشوار ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ژاپنی در ادامه افزود که توکیو همچنان رویکرد گفت‌وگو را دنبال می‌کند و از تمامی تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در غرب آسیا و بهبود صلح و ثبات در این منطقه بهره خواهد برد.

واکنش دبیر کابینه دولت ژاپن در پی اظهارات روز گذشته (سه‌شنبه) «علی‌اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سقف 5 درصد در فردو از امروز ( چهارشنبه) و با حضور بازرسان آژانس غنی‌سازی مطرح شد.

اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی ذیل سازوکار بندهای ۳۶ و ۳۷ توافق هسته‌ای وین صورت می‌گیرند.

علیرغم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام و مخالفت‌های امضاکنندگان این توافق هسته‌ای، ترامپ سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشارها به ایران را با هدف وادار کردن این کشور به بازگشت مجدد به میز مذاکره و موافقت با توافق مورد پسند واشنگتن به حداکثر رساند اما فشارهای حداکثری آمریکا نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه نتیجه معکوس دربرداشته و ایران به تدریج تعهداتش را ذیل برجام کاهش داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کتک زدن یک معترض توسط پلیس اسرائیل (+فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)