Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:20:45 GMT

راستگویی و امانتداری از شاخصه‌های اصلی دینداری است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۶۱۶

راستگویی و امانتداری از شاخصه‌های اصلی دینداری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی شامگاه جمعه در جشن عید امامت امام زمان (عج) در کاشان با اشاره حقانیت شیعه و ولایت اهل بیت در طول تاریخ اسلام اظهار داشت: در طول زندگی ائمه اطهار شیعیان با وجود امام حی و حاضر، دلداده و دلبسته مذهب به حق شیعه می شدند در صورتیکه هم اکنون با وجود غیبت امام زمان(ع) حقانیت خاندان عصمت و طهارت بر شیعیان آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظلم و جور دستگاه بنی امیه در زمان امام حسین(ع) ابراز داشت: به دلیل خفقان و ظلمی که به امامان و شیعیان در زمان ائمه به خصوص امام حسین(ع) وارد می‌شد در حال حاضر تعداد کمتری احادیث و روایات از امام حسین(ع) نسبت به دیگر ائمه در اختیار مشتاقان سیدالشهدا قرار گرفته است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان همچنین از وجود خفقان شدید در زمان امام حسن عسگری(ع) یاد کرد و تصریح کرد: با وجود تمام این محدودیت ها در زمان امام حسن عسگری(ع) شیعه به مرحله ای از رشد رسیده است که اثرات آن در دوران بعد از آن امام کاملا هویدا بود.

وی عشق و ارادت مردم آن زمان به نواب امام زمان(عج) در زمان غیبت را نمونه ای از رشد و بالندگی شیعیان بعد از شهادت مظلومانه امام حسن عسگری(ع) دانست و افزود: این در حالی بود که امام شیعیان بعد از امام حسن عسگری(عج) از نظرها غائب بود و همانند امامان پیشین در میان مردم حضور نداشت.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه در زمان غیبت صغری شیعیان به نواب خاص امام زمان (عج) مراجعه می کردند، بیان داشت: در طول سالیان گذشته و با رشد جامعه، پختگی شیعیان به حدی رسیده است که در حال حاضر از نائب عام امام زمان اطاعت و پیروی می کند.

وی با اشاره به تعبیر و تفسیرهای مختلف از دین ابراز داشت: بر خلاف تمام نگاه های کاریکاتوری و فانتزی که بعضی ها به دین دارند آنچه برای شرع مقدس اسلام شاخص دینداری است طبق روایات اسلامی راستگویی و امانتداری است.

کد خبر 4765329

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی امام زمان حضرت مهدی عج امام حسن عسکری ع یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شیعه مدیون قال صادق هاست»

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان، اکران‌های فرهنگی تسلیت این روز با احادیثی از امام صادق (ع) به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، در این اکران‌های فرهنگی از احادیث و جملاتی همچون «خشم کلید همه بدی‌هاست» , «عاقل‌ترین مردم خوش‌اخلاق‌ترین آنهاست»، «شیعیان ما با یکدیگر مهربانند»، «علم را برای عمل کردن بیاموز» و «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» استفاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سوگواری پلدشتی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان
  • سوگواری هرمزگانی‌ها درشب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس