Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:36:31 GMT

عوامل تاثیرگذار بر کاردیومگالی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۸۹۸

یک متخصص قفسه سینه گفت: یکی از شایع‌ترین علل کاردیومگالی، نارسایی قلب است. ناطقان: محمدی فوق متخصص جراحی قفسه سینه و متخصص جراحی عمومی درباره کاردیومگالی یا همان بزرگ شدن قلب اظهار کرد: کاردیومگالی قلب درواقع به معنای بزرگ شدن قلب است و علل مختلفی دارد. یکی از شایع‌ترین علل کاردیومگالی نارسایی قلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع عارضه در میانسالی بیشتر دیده می‌شود اما ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است در سنین پایین به آن مبتلا شوند. عوامل دیگری که می‌تواند موثر باشد شامل چاقی مفرط و کم‌خونی‌هایی مانند فقر آهن تالاسمی است و عواملی مانند مشکلات پرکاری و کم‌کاری تیروئید نیز می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی در ادامه افزود: یه سری بیماری‌های قلبی مثل نقص بین دیواره دو بط و همچنین نارسایی دریچه‌های قلبی مخصوصاً آئورت هم می‌تواند  باعث کاردیومگالی شود. معمولاً بدون نشانه هستند اما اگر هم علامت داشته باشند بیشتر شامل تنگی نفس است. ممکن است این افراد درد سینه یا همون آنژین صدری، تپش قلب داشته باشند. البته اگر بیماری شدت داشته باشد می‌تواند در مراحل پیشرفته‌تر هم  موجب تورم هر دو اندام تحتانی رحم  شود.


متخصص قفسه سینه بیان کرد: برای تشخیص این نوع عارضه یک سری روش‌های بالینی وجود دارد که پزشک با معاینه قلب می‌تواند متوجه صداهای اضافه و تغییر اندازه قلب شود. روش ساده برای تشخیص گرافی ساده قفسه سینه این است که دیده می‌شود که قلب بیشتر از ۵۰ درصد حجم قفسه سینه را تشکیل می‌دهد. پزشک به کمک نوار قلب می‌تواند متوجه تغییرات محور قلب هم شود. بهترین روش اکوکاردیوگرافی قلبی است که توسط متخصصین قلب باید انجام شود. سی‌تی اسکن هم می‌تواند روش مناسبی باشد.


وی گفت: درمان این نوع عارضه بستگی به نوع و شدت بیماری دارد. در مراحل اولیه از درمان‌های دارویی استفاده می‌شود و افراد می‌توانند  از رژیم‌های غذایی مناسب کم‌نمک و  چرب برای پیشگیری استفاده کنند. مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از درمان این نوع عارضه کنترل فشار خون است. افراد باید هنگام مصرف دارو حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاردیومگالی ، قفسه سینه ، نارسایی قلب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قفسه سینه نارسایی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «فداحسین مالکی» در گفت وگو با ایرنا، در تشریح دستاورد های سفر رئیس جمهور به پاکستان، این سفر را از دو بُعد روابط بین دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بین المللی قابل تجزیه و تحلیل دانست و تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای روابط عمیق و دیرینه هستند اما با توجه به مسائلی که اخیرا اتفاق افتاده این روابط نیاز به ترمیم داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بحث امنیت مرز دو کشور فعالیت اشرار باعث شد تا مشکلاتی در این حوزه به وجود آید که رفع این مشکلات در سفر آقای رئیس جمهور به پاکستان مطرح شد و توافقات لازم در این زمینه بین طرفین صورت گرفت.

مالکی با اشاره به هدف گذاری روابط ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان خاطرنشان کرد: در حوزه تجاری نیز قراردادهای بسیار خوبی در حوزه مسائل بازرگانی اقتصادی انرژی و غیره بین طرفین به امضا رسید و ما مبادلات اقتصادی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار را برای و کشور ترسیم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در جریان این سفر توافقاتی بین طرفین برای تامین نیازهای یکدیگر از جمله در حوزه کشاورزی انرژی و غیره صورت گرفت و طرفین بر راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کردند.

وی افزود: باتوجه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سطح منطقه نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر ایران و پاکستان از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند به ارتقاء امنیت منطقه کمک کند چرا که دو کشور ایران و پاکستان جز قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

مالکی خاطرنشان کرد: پس از عملیات وعده صادق، آمریکا پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را تهدید کرد که اگر با ایران ارتباطات بیشتر برقرار کنند و یا توافقاتی با ایران داشته باشند آنها را تحریم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با وجود تهدید پاکستان به تحریم از سوی آمریکا به خاطر ارتباط با ایران و امضای توافق‌نامه‌ها ما دیدیم که دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند که این نشان دهنده اقتدار ایران در سطح منطقه است.

کد خبر 847249 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آمریکا پاکستان

دیگر خبرها

  • رد پای ارونوف در گل دوم پرسپولیس
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • کجایی آقای تنومند؟ | غیبت تاثیرگذار ستاره استقلال