Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور در دیدار با «خالد العطیه» همتای قطری خود پیرامون نوین سازی پایگاه هوایی العدید با وی گفتگو کرد.

هافمن در این باره گفت: «مقامات بلندپایه دو کشور پیرامون طیف وسیعی از موضوعات دفاعی و امنیتی از جمله درخواست قطر برای ارتقاء و نوین سازی زیرساخت پایگاه هوایی العدید با یکدیگر گفتگو کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هافمن، اسپر و العطیه روز چهارشنبه برای اعلام حمایت از شراکت امنیتی و استراتژیک میان آمریکا و قطر با یکدیگر دیدار کردند و «مارک اسپر در این دیدار بر تأثیر فزاینده همکاری قطر با فرماندهی مرکزی آمریکا تأکید و از خالد العطیه برای میزبانی هزاران نیروی آمریکایی قدردانی کرد».

دو طرف در این دیدار همچنین بر این نکته توافق کردند که حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس ثبات و امنیت را به ارمغان می آورد!

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تعهد این کشور به تداوم مشارکت با قطر در حوزه برخی ابتکارعملها از جمله تبادلهای نظامی و بهبود قابلیت همکاری میان نیروهای نظامی دو کشور تأکید کرد.

طبق گفته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، پایگاه هوایی العدید در جنوب غربی دوحه محل استقرار ۱۳ هزار پرسنل ائتلاف آمریکا است. پیش از این نیز پمپئو با هدف توسعه حضور نظامی آمریکا در پایگاه هوایی العدید که بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود، یادداشت تفاهمی با قطر به امضا رساند.

کد خبر 4765337

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر ایالات متحده آمریکا مارک اسپر خالد العطیه ایالات متحده آمریکا عراق سوریه دونالد ترامپ ترکیه رژیم صهیونیستی لبنان ابوبکر البغدادی روسیه ایران فلسطین عربستان سعودی داعش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر روابط‌عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، دراجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه شبکه سازی گفت: اولین وظیفه ما به‌عنوان اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ارتقای شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.
عبد اله حسن محمد العامری با اشاره به اینکه در این مجمع باید توانایی کشور‌ها را در نظر گرفت، افزود: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.
عبد اله حسن محمد العامری ادامه داد: تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.
در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود