Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:13:38 GMT

درسی بزرگ از امام عسکری (ع) + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۷۹۱۳

درسی بزرگ از امام عسکری (ع) + فیلم

‍‍‍‍‍‍

حجت‌الاسلام نظری منفرد به داستانی از زندگی امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد که در آن درس بزرگی برای بشریت نهفته است. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه در مراسمی به مناسبت سالروز شهادت امام‌حسن عسکری علیه‌السلام گفت: تقریباً اتفاق‌نظر وجود دارد مبنی بر اینکه روز هشتم ربیع‌الاول روز شهادت این امام همام است‌ اما قول دیگری هم وجود دارد که بر اساس آن شیخ طوسی اول ماه ربیع را شهادت امام عسکری علیه‌السلام ذکر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی سعی کردند این 2 روز را جمع کنند و گفتند روز اول ربیع آن حضرت را مسموم کردند و روز هفتم ربیع حضرت به شهادت رسیده است.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه‌السلام هم عمر کوتاهی داشتند (تقریباً 28 سال) هم دوران امامتشان کوتاه بود (6 سال) و علاوه بر این، در این 6 سال هم بیشتر اوقات آن حضرت در زندان بودند؛ البته تنها زندان هم نبوده است بلکه عباسیان به زندانبان‌ها دستور می‌دادند که حضرت را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

این استاد حوزه گفت: شخصی به نام داوود بن اسود می‌گوید: امام عسکری (ع) مرا خواستند و فرمودند: مسئولیتی را می‌خواهم به شما واگذار کنم، من نیز پذیرفتم، حضرت چوبی را به من دادند و فرمودند: این چوب را به ابوجعفر محمد بن عثمان عمری بده، او نائب دوم حضرت امام مهدی (عج) است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد اضافه کرد: او چوب را گرفت و همین‌طور که مسیر را طی می‌کرد، از مقابلش سقّایی آب بار قاطر کرده بود و به سمت او می‌آمد. به خودم گفتم در این کوچه تنگ امکان دارد این قاطر به من برخورد کند، سقّا گفت فریادی بزن تا قاطر از تو فاصله گیرد و به تو برخورد نکند، من این کار را نکردم و با چوبی که امام عسکری علیه‌السلام داده بود به حیوان زدم، ناگهان چوب از وسط پاره شد و از میانش، نامه‌هایی به زمین افتاد، نامه‌ها را جمع کردم و در آستین پیراهنم قرار دادم ...

ادامه روایت را در فیلم زیر ببینید.

راهکار امام عسکری(ع) در نجات از فتنه‌های عصر غیبتسروده‌ای تقدیم به امام عسکری(ع): «عالم و آدم ثنا خوان تواند»

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود