Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار خبر ممانعت از ورود یکی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات هسته ای نطنز، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران ضمن تأیید این خبر، توضیحاتی را به شرح ذیل در این خصوص ارائه کرد:

هفته گذشته مسئولین سازمان انرژی اتمی ایران از ورود یکی از بازرسان آژانس به سایت غنی سازی نطنز جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این اقدام ایران نگرانی از احتمال همراه داشتن مواد مشکوک بوده است. بطور معمول کلیه بازرسان، وسائل همراه آنان در بدو ورود به هر یک از سایت های هسته ای مورد تفتیش و کنترل قرار میگیرد. براساس اعلام بخش حفاظت سایت، هنگام ورود این خانم بازرس تجهیزات کنترلی علامت هشدار را نشان داده است و به همین دلیل ضمن کنترل وسایل همراه بازرس از ورود او به سایت جلوگیری شده و مراتب امر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منعکس شد و از طرف جمهوری اسلامی ایران به آژانس اعلام میشود که پذیرش قبلی این بازرس لغو شده تلقی میگردد. ایران همچنین خواستار همکاری آژانس برای ادامه تحقیقات در این خصوص شده است که آژانس نیز در پاسخی کتبی این موضوع را می پذیرد. در نتیجه لغو پذیرش بازرس، وی با ناتمام گذاشتن ماموریت خود ایران را به مقصد وین ترک کرده است.

تحقیقات در این خصوص ادامه داشته و قرار است فردا نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کاملی در این رابطه به اعضای شورای حکام ارائه نماید.

64231

کد خبر 1318333

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی تعهدات ایران در برجام عراق ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی باشگاه پرسپولیس سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران