Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پایگاه عربی ۲۱ در مقاله‌ای به قلم «ماهر حجازی» نوشت: حیات سیاسی اسرائیل از آوریل گذشته پس از دو مرحله انتخاباتی بی نتیجه در حالتی از سردرگمی و بی ثباتی به سر می‌برد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حامیان او در عرصه سیاسی اسرائیل و پس از شکست در تشکیل دولت ملی متشکل از احزاب اسرائیل و در سایه پرونده قضائی موجود علیه وی در سه اتهام فساد، تنها راه برون‌رفت از بحران داخلی و اخلاقی را از طریق دروازه غزه محاصره شده می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین اظهارات اعضای شورای امنیتی کوچک برای لزوم عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه که شامل ورود زمینی ارتش اسرائیل به این بخش و از بین بردن فرماندهان مقاومت اسلامی و پایان دادن به توان نظامی در غزه می‌شود، در همین راستا و برای تحقق هدف مذکور مطرح شده است.  نتانیاهو که در تشکیل کابینه با رقبای سیاسی خود در حزب «آبی سفید» و حزب «اسرائیل خانه ما» شکست خورده و از توجیه اتهامات فساد علیه خود هراس دارد، برگ نجاتش را در نوار غزه می‌بیند.

در مقابل، پاسخ مقاومت فلسطین در نوار غزه به تهدیدهای اسرائیل برای حمله جدید به این بخش کاملا واضح و مشخص بود و این بر خلاف توافق‌هایی است که بین دو طرف با وساطت مصر صورت گرفت، به گونه‌ای که اسرائیل همواره از خط این توافق‌ها عبور کرده و نوار غزه را بمباران و تظاهر کنندگان صلح طلب در راهیپیمائی‌های روز بازگشت  را مورد هدف قرار می‌دهد.

به تبع، بنا بر خط مشی مقاومت فلسطین، هر نوع حمله اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه با پاسخ مقاومت در عمق سرزمین‌های اشغالی مواجه خواهد شد و این بدان مفهوم است که اکثریت صهیونیست‌ها باید هزینه و تاوان خودخواهی سیاسی نتانیاهو را بپردازند. او تلاش می‌کند با فرو بردن رژیم صهیونیستی در باتلاق خون خود را از معرکه نجات دهد. 

تکرار سناریوی جنگ در نوار غزه تداعی عملیات نظامی مقاومت فلسطین در مقابله با حمله  اسرائیل و ربودن سربازان اشغالگر است.

حال پرسشی که مطرح می‌شود، اینکه چه چیزی سرباز اسرائیلی را وادار به ورود به جنگی می‌کند که نتایج آن مجهول است و چرا آنها باید بهای گزافی را در گروکشی‌های سیاسی اسرائیل پرداخت کنند. 

کاملا مشخص است که نتانیاهو از یک سو به دنبال مجازات رأی‌دهندگان اسرائیلی است که به وی حق اکثریت را در انتخابات کنست ندادند و از سوی دیگر تلاش می‌کند خود را به عنوان یک حقیقت فعال در صحنه سیاسی اسرائیل تحمیل کند و برای طولانی ترین مدت ممکن در رأس قدرت باشد.

همچنین هر نوع حمله علیه نوار غزه فرصت نتانیاهو را برای کنار آمدن رقبایش با موضوع تشکیل دولت ملی افزایش داده و او را دست کم برای دو مدت دو سال در رأس قدرت باقی نگه می‌دارد.

بدون شک صهیونیست‌ها بهای هر نوع حمله اسرائیل به نوار غزه را به ویژه در شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه می‌دانند و به خوبی آگاه هستند که آنها باید هزینه گزاف تحقق اهداف نتانیاهو را پرداخت کنند. 

همچنین معادله مقاومت فلسطین و سبقت آن در جنگ آینده اسرائیل علیه نوار غزه و انداختن توپ به زمین اسرائیل در مقابل صهیونیست‌ها بدون تردید صحنه را دگرگون کرده و گزینه‌های نتانیاهو را متزلزل و بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی را تشدید خواهد کرد.

آیا صهیونیست‌ها این حقیقت را درک می‌کنند و آیا رأی دهندگان اسرائیلی که به نتانیاهو رأی می‌دهند یا به وی نه می‌گویند، آگاه هستند که مسئولیت آنها این بار فقط به صندوق رأی متوقف نمی‌شود؟

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...