Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا دو کارمند سابق توئیتر و یک فرد ثالث از عربستان سعودی را به دلیل برملا کردن اطلاعات خصوصی کاربران و ارائه آن به مقامات سعودی در ازای دریافت پول، به جاسوسی متهم کرد.

طبق دادخواست ارائه شده، «علی الزباراه» و «احمد ابوعمو» که پیشتر برای توئیتر کار می کردند و «احمد الموتایری» که مدتی برای خاندان پادشاهی سعودی کار می کرد، به فعالیت برای عربستان سعودی بدون ثبتِ نام خود به عنوان مأموران خارجی متهم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این دادخواست، ابوعمو در اوایل سال ۲۰۱۵ به طور مکرر به حساب توئیتری یک منتقد برجسته خاندان سعودی نفوذ کرده و در یک مورد توانسته بود به آدرسهای ایمیل و شماره تلفنهای مرتبط با این حساب دسترسی پیدا کند. وی همچنین با نفوذ به حساب کاربری یک منتقد دیگر عربستانی، به اطلاعات قابل شناسایی و شخصی آن فرد دسترسی یافت.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «این اطلاعات می توانست برای شناسایی و تعیین محل کاربران توئیتری که این پست ها را منتشر کرده بودند، بکار رود».

گفتنی است که غرب از عربستان سعودی، متحد کلیدی آمریکا در مقابله با نفوذ ایران، به دلیل سوءپیشینه در حوزه حقوق بشر از جمله قتل «جمال خاشقجی» منتقد برجسته سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول و نقش و دخالت ریاض در جنگ ویرانگر یمن به شدت انتقاد می کند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ابوعمو در شهر سیاتل ایالت واشنگتن دستگیر شد؛ در حالی که دو متهم دیگر در عربستان سعودی هستند.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا هنوز به این اتهام ها واکنشی نشان نداده است.

کد خبر 4765344

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا توییتر وزارت دادگستری آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق سوریه دونالد ترامپ ترکیه رژیم صهیونیستی لبنان ابوبکر البغدادی روسیه ایران فلسطین عربستان سعودی داعش افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد