Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کاروان متشکل از پنج اتوبوس که حامل کارکنان محلی، پیمانکاران و فروشندگان یک شرکت معدنکاوی کانادایی بود، روز چهارشنبه مورد حمله مردان مسلح و ناشناس قرار گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، شرکت معدنکاوی «سیمافو» (SEMAFO- Mining Exploration Society in West Africa) کانادا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک کاروان متشکل از پنج اتوبوس که حامل کارکنان محلی، پیمانکاران و فروشندگان این شرکت کانادایی بود، در فاصله ۴۰ کیلومتری از یک معدن مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حمله دست کم ۳۷ تن کشته و حدود ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت سیمافو در بیانیه ای اعلام کرد با ابراز مراتب تأسف و همدردی خود به خانواده قربانیان این حادثه، حمایت قاطع خود را از نیروهای امنیتی بورکینا فاسو اعلام کرد.

به گزارش رسانه ها، شبه نظامیان وابسته به القاعده و گروه تروریستی داعش طی ماههای اخیر از کشور مالی وارد بورکینافاسو شده اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز هفته گذشته اعلام کرد که در پی ورود این شبه نظامیان به خاک بورکینافاسو و نبردهای سنگین در مناطق شمالی این کشور، هزاران تن از مردم محلی در هفته های اخیر مجبور به ترک منازل خود شدند.

لازم به ذکر است که مناطق شمالی بورکینافاسو سالهاست در دست شبه نظامیان وابسته به گروههای تروریستی مختلف قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی بورکینافاسو حمله معدنکاوی مردان مسلح سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سه موشک از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.   همچنین یک هدف نظامی در شهرک صهیونیست نشین المطله واقع در شمال فلسطین اشغالی در کمین نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت قرار گرفته است.   در همین رابطه یک مقام صهیونیستی اعلام کرده است که حزب الله لبنان ۱۵۰ هزار فروند از انواع موشک‌ها را در اختیار دارد که بُرد آنها به همه نقاط فلسطین اشغالی می‌رسد.   گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده‌اند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین به خصوص در مناطق شمالی اراضی اشغالی شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.   طبق گزارش رسانه‌ها، از اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکن این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شده‌اند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح