Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:04:46 GMT

طرح توسعه پتروشیمی خراسان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۷۹۰

طرح توسعه پتروشیمی خراسان اجرا می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی قوامی رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جی. تی. پی. پی کوچک جایگزین طرح جی. تی. پی. پی اولیه است که در سفر رئیس جمهور به این استان در سال ۹۴، کلنگ زنی شد.

قوامی افزود: جی. تی. پی. پی طرح صنعتی است که براساس آن گاز طبیعی به پلی پروپیلن تبدیل می‌شود؛ اجرای این طرح در خراسان شمالی حدود ۱۰ هزار فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و در مراحل ساختمان و نصب طرح پروپیلن، طرح عظیم صنعتی، بیش از سه هزار نفر نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این طرح از جمله صنایع تبدیلی مادر در حوزه گاز است که زمینه اشتغال بسیاری از متخصصان و دانش‌آموختگان صنعت را فراهم می‌سازد و با راه اندازی کارخانه مذکور تحول بزرگی در اقتصاد خراسان شمالی و منطقه روی می‌دهد.

قرار است، طرح جی. تی. پی. پی کوچک پتروشیمی خراسان در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ساخته شود که این طرح دارای سه واحد تولیدی متانول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن پروپیلن است.

پلی پروپیلن در ساخت قطعات با قالب‌های تزریقی از جمله صنعت خودرو، نخ و الیاف، کیسه گونی، حصیر‌های پلاستیکی، لوازم پزشکی و قطعات صنعتی کاربرد دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در باره تامین منابع مالی طرح جی. تی. پی. پی کوچک در پتروشیمی خراسان گفت: بر اساس قول‌های داده شده ۷۰۰ میلیون یورو برای اجرای این طرح تامین می‌شود.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


طرح توسعه پتروشیمی خراسان اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت