Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:52:42 GMT

تغییر ذائقه جامعه در حوزه مد و پوشاک

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۹۲۱

تغییر ذائقه جامعه در حوزه مد و پوشاک

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شاهد برگزاری نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در کشور به میزبانی استان گیلان هستیم، اظهار کرد: از صبح امروز انجمن مد و پوشاک ۱۱ استان و دو انجمن کشوری «تولید و صادرات» و «جامعه متخصصین» در قالب این اجلاسیه برای تبادل نظر در کنار هم جمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در رشت

وی در ادامه به برخی از اهداف برگزاری این اجلاس اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش در حوزه مد و لباس، توسعه فضای تعامل و همکاری بین فعالان این حوزه، ایجاد فضایی برای بهره‌مندی مخاطبان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در صنعت پوشاک و نساجی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اجلاس است.

مصباح با بیان اینکه این اجلاس طی یک روز و دو بخش آموزشی و کارگاهی و نشست انجمن‌ها برگزار می شود، گفت: سمینار آموزشی «مدیریت مد، پوشاک و نساجی»، «بازاریابی و فروش موفق در ایجاد برند»، «رویکرد و الزامات ایزو ۹۰۰۱» و «استراتژی کسب و کار در دانشگاه خیابانی» برخی از محورهای کارگاه‌های آموزشی این اجلاس پیش بینی شده که با حضور نخبگان و فعالان حوزه مد و پوشاک و نساجی کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه این اجلاس و در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت، تصریح کرد: فعالیت این نمایشگاه از امروز پنجشنبه آغاز و تا ۲۳ آبان ماه و در دو بخش نمایشگاه و فروش پوشاک ادامه دارد.

وضعیت پوشاک اجتماعی نامطلوب است

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه وضعیت پوشاک اجتماعی مطلوب نبوده و نیازمند توجه بیشتر در حوزه طراحی مد و پوشاک و عرضه آن در جامعه هستیم، بیان کرد: حوزه مد و پوشاک در جامعه دارای انواع مختلفی از مخاطب با سلایق و خواسته‌های متفاوت است.

وی با تأکید برلزوم توجه طراح به خواسته و ذائقه مخاطب، ادامه داد: متاسفانه به رغم تلاش‌های انجام شده برای ساماندهی حوزه مد و لباس، تشکیل کارگروه و برگزاری جشنواره‌های متعدد هنوز اکثر طرح‌های برتر و برگزیده در این جشنواره‌ها به تولید انبوه نرسیده که البته در این میان باید گفت خود طراحان نیز کم‌کاری کرده اند.

مصباح با اشاره به استقبال مصرف کنندگان از لباس‌های خارجی و طرح‌های غربی، گفت: نبود طرح‌های مناسب و عامه پسند و مطابق ذائقه مصرف کنند، قیمت بالای لباسی‌های ایرانی و اسلامی تولید شده، کیفیت پایین پوشاک عرضه در بازار از مهم‌ترین دلایل استقبال مصرف کننده داخلی از پوشاک خارجی است.

وی ادامه داد: البته در این میان شاهد طراحی پوشاک ایرانی و اسلامی زیبایی نیز هستیم که متاسفانه به دلیل عدم تولید انبوه با قیمت بالا در بازار عرضه شده و با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها با عدم استقبال مواجه می شوند.  

لزوم تغییر نگاه جامعه به حوزه مد به عنوان یک صنعت

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه یکی دیگر از معضلاتی که اکثر طراحان نیز از آن گلایه دارند این است که هنوز در کشور ما همانند دنیا به مد به عنوان صنعت نگاه نمی شود، گفت: مسئولان و متولیان این حوزه باید در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام داده و با حمایت از طراحان زمینه را برای طراحی و عرضه پوشاک مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی فراهم کنند.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و با بیان اینکه این سبب تغییر ذائقه جامعه به ویژه نسل جوان در حوزه پوشاک نیز شده است، تأکید کرد: یکی از نکات مهمی که باید در طراحی پوشاک به آن توجه شود همین تغییر ذائقه است لذا طراحان باید با شناسایی نوع نیاز و سلیقه مخاطب و با بهره‌گیری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به ویژه در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و محلی هر منطقه اقدام به طراحی و سپس تولید و عرضه پوشاک کنند.

مصباح به ظرفیت استان گیلان در صنعت نساجی و همچنین سابقه غنی در حوزه پوشاک اشاره و اظهار کرد: یکی از اهداف این اجلاس معرفی همین ظرفیت‌ها به فعالان این حوزه و ارائه راهکار برای رونق دوباره این صنعت در استان گیلان است.

وی با اشاره به برخی اقدامات معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان در حوزه مد و پوشاک و با بیان اینکه با همکاری فعالان این حوزه سه دوره جشنواره استانی «مد و پوشش اسلامی - ایرانی» گیلان با عنوان (روجا) و نمایشگاه‌های مد و لباس برگزار شده است، تصریح کرد: برای سامان دادن به حوزه طراحی مد و لباس فراخوان تشکیل انجمن طراحان مد و لباس استان گیلان نیز منتشر شده و این معاونت از هر برنامه‌ای در راستای توسعه، رونق و ارتقای این نیز حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 4765305

منبع: مهر

کلیدواژه: مد و لباس نمایشگاه مد و لباس یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان در رشت، با بیان اینکه ایثارگری‌های جبهه مقاومت باید برای نسل جدید بازگو شود، گفت: شهدا با نثار خون خود، مظلومیت را به پرچم اصلی آزادی خواهان جهان تبدیل می‌کنند.

وی یکی از اهداف اصلی از برگزاری کنگره شهدای را زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ارائه الگوی رفتاری مناسب به جوانان و ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار در جامعه دانست و افزود: برپایی نمایشگاه‌های محتوایی، بازخوانی عملیات و رزمایش‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای کیفی و ماندگاری اجلاسیه‌های شهرستانی از مزیت‌های کنگره ملی شهدای گیلان است.

استاندار گیلان هم در این نشست با اشاره اهمیت برگزاری کنگره شهدا در گیلان، گفت: با برگزاری این کنگره‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، می‌توانیم یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را برای نسل دهه ۸۰ و ۹۰ که جنگ را ندیدند زنده نگه داریم. 

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کرد، افزود: استاندار شهید و یا شهیده انیس نوری که به دست منافقین شهید شدند تا شهدای مدافع حرم که بی هیچ چشم داشتی قدم در راه شهادت گذاشتند از جمله این شهدا هستند.

همچنین در این نشست، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: قبل از برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان که شاید ۱۰ روز طول بکشد اجلاسیه‌ها متعددی برگزار خواهد شد و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره انجام شده است.

سردار دامغانی افزود: با برگزاری باشکوه این کنگره و ادای حق شهدای گیلان، تاثیر آن را در فضای عمومی استان شاهد خواهیم بود.

همچنین در این نشست ملک علیپور ، رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان از آمادگی برای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان خبر داد و گفت: با توجه به آسمانی شدن تعداد زیادی از والدین شهدای گیلان از نخستین کنگره ۸ هزار شهید گیلان تا به امروز ، تلاش می‌کنیم با نصب عکس والدین شهدا در کنار عکس هر شهید در کنگره دوم و ارج نهادن به این والدین صبور و فداکار، برای خانواده‌های معظم شهدا خاطره خوبی ایجاد کنیم.

محمدرضا داوطلب، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت : امیدواریم با حرکت جهادی برای برگزاری کنگره دوم، این کنگره را با مشارکت ارزشمند مردم، بهتر و باشکوه‌تر از کنگره اول برگزار کنیم.

همچنین ابراهیم نجفی ، رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ۱۳ نماینده گیلان هم در برگزاری هرچه بهتر این کنگره مشارکت خواهند کرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی گیلان با توجه به وظایف خود در برگزاری این کنگره همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • قانون نانوشته!
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟