Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@20:39:30 GMT

گرگ‌های وحشی ۱۹۰ گوسفند یک گله را خوردند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۹۷۷

ساعت 24-گله گرگ‌ها ۱۹۰ گوسفند را در شهرستان مرزی سربیشه دریدند که از این تعداد ۱۳۴ راس گوسفند تلف شدند.

فرماندار سربیشه شامگاه چهارشنبه گفت: این حادثه دیشب در روستای تیغناب بخش درح روی داد و امروز مسئولان شهرستان در محل حادثه حضور یافتند.

محمد محمدی گفت: بنابر آخرین گزارش دریافتی ۱۳۴ راس گوسفند تلف شدند و بقیه جراحت‌های زیادی دارند که احتمالا به تعداد تلفات دامی افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شغل ۸۰ درصد مردم منطقه مرزی درح دامداری و کشاورزی است تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت این حادثه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان است که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته بتوانیم بخشی را جبران کنیم.

فرماندار سربیشه اظهار داشت: از پایان زمان بیمه این گوسفندان ۲ ماه گذشته است و متاسفانه دامداران برای تمدید بیمه به شرکت‌های بیمه‌گذار مراجعه نکرده بودند از طرفی این گوسفندان به نوعی تمام سرمایه مردم این منطقه عشایرنشین است.

وی با تاکید بر اینکه دامداران باید نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام کنند گفت: افزایش قیمت دام در صورت وقوع چنین حادثه‌هایی ضربات اقتصادی سهمگینی را به دامداران وارد می‌کند.

محمدی حصارکشی و استخدام چند چوپان برای یک گله را از دیگر موارد مهم ذکر کرد و گفت: مطمئنا یک چوپان قادر به نگهداری ۴۰۰ گوسفند به تنهایی نخواهد بود و دامداران به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: پیش از این سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت‌هایی برای جبران اینگونه خسارات به دامداران داشته است که امیدواریم با ورود استاندار خراسان جنوبی به موضوع بتوانیم بخشی از زیان مربوط به دامداران را مرتفع کنیم.

شهرستان مرزی سربیشه در ۶۵ کیلومتری بیرجند است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه حصار دار خوسف با ۵۵ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه حصار دار از توابع خوسف با ۵۵ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است.

لطفی افزود: بعد از آن ایستگاه فریز با ۴۶ میلی متر، مختاران ۴۰ میلی متر,علی اباد زارعین ۳۹ میلی متر، قدمگاه ۳۱ میلی متر، حسین آباد ۳۰ میلی متر،مود و ابراهیمی ۲۹ میلی متر، گزیک، دستگرد درمیان، حجت آباد، سربیشه ۲۸ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۲۸ میلی متر و اسدیه ۱۹ میلی متر ثبت شده است.

وی گفت: همچنین در مراکز شهرستان‌ها نیز سربیشه با ۲۸ میلی متر، خوسف ۲۰ میلی متر، اسدیه ۱۹ میلی متر، ایستگاه فرودگاهی ۱۷ میلی متر، نهبندان ۱۶ میلیم تر، قاین ۱۱ میلی مترفحاجی اباد ۸ میلی متر، فردوس ۵ میلی متر، بشرویه و طبس ۳ میلی متر و سرایان ۲ میلی متر را ثبت کرده است.  

دیگر خبرها

  • علی کریمی و حسینی دوباره از لیست خط خوردند
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه حصار دار خوسف با ۵۵ میلی متر
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • اریک روئن، عضو سابق وایت فمیلی به WWE برگشت
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند