Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسم‌زاده می‌گوید پائولو کوئیلو، نویسنده مطرح جهان که به ایران آمده بود به فیلمسازان ایرانی پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه ما قانون کپی‌رایت را قبول نکرده‌ایم یک نفر بیاید و کتاب «کیمیاگر» را فیلم کند، اما کسی قبول نکرد.

محمد قاسم‌زاده به تازگی دست به انتشار کتاب «این‌سو واقعیت، آن‌سو خیال‌: گزیده داستان‌های کوتاه فارسی برای اقتباس» زده که این کتاب دو جلدی از سوی کانون فیلم‌سازان جوان منتشر شده و قرار است که در ایام برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد قاسم‌زاده در معرفی این کتاب گفت: «این کتاب از ۵۰ داستان نویسندگان معاصر ایرانی تشکیل شده است و بیشتر داستان‌هایی است که پس از انقلاب نوشته شده است. نگاه من به داستان‌های این مجموعه به این صورت بوده که زمینه یا قابلیت اقتباس سینمایی در آن‌ها وجود داشته باشد.»

قاسم زاده همچنین به خرید حق رایت کتاب «کیمیاگر» اشاره کرد و گفت: «حدود ۲۰ سال پیش کمپانی برادران وارنر آمدند و حق رایت کتاب «کیمیاگر» پائولو کوئیلو را به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری کردند و هنوز هم آن را نساخته‌اند. چند سال پیش که پائولو کوئیلو به ایران آمده بود گفت که رفتم و به شرکت برادران وارنر گفتم که حاضرم ۵۰۰ هزار دلار به شما بدهم و حق رایت کتاب را به من برگردانید که قبول نکردند. حتی به فیلمسازان ایرانی پیشنهاد داد تا با توجه به اینکه ما قانون کپی‌رایت را قبول نکرده‌ایم یک نفر بیاید و این کتاب را فیلم کند تا آن‌ها نسازند که کسی قبول نکرد.»

منبع: ایبنا 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سینمای ایران ادبیات جهان نویسنده پائولو کوئیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم صبح امروز یکشنبه از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام آغاز و تا میدان شهدا و سپاه ناحیه ایلام ادامه داشت.

کد خبر 6097027

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • آیین های عزاداری سالروز شهادت «صادق آل محمد» در گیلان برپا است
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت