Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، رتبه بندی دانشگاه های جهان ۲۰۲۰ نظام رتبه بندی بین المللی تایمز با موضوع علوم اجتماعی، تجارت و اقتصاد، آموزش و حقوق منتشر شد.

رتبه بندی دانشگاه های جهان آموزش عالی ۲۰۲۰ برای موضوعات چهارگانه علوم اجتماعی از همان شاخص های عملکردی معتبر و دقیق رتبه بندی دانشگاه های جهانی استفاده می کند ، اما مجدداً متناسب با رشته های خاص مورد سنجش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲۰ دانشگاه برتر در  علوم اجتماعی، ۶۳۲ دانشگاه برتر در تجارت و اقتصاد، ۴۷۷ دانشگاه برتر آموزش و ۱۹۰ دانشگاه برتر حقوق در این رتبه بندی قرار دارند.

رتبه بندی دانشگاه ها در موضوع علوم اجتماعی

تایمز در رتبه بندی دانشگاه جهانی ۲۰۲۰ با موضوع علوم اجتماعی، دانشگاهها را با عملکرد آنها در زمینه های ارتباطات و مطالعات رسانه ای، سیاست و مطالعات بین المللی، جامعه شناسی و جغرافیا ارزیابی می کند.

جدول امسال شامل ۷۲۰ دانشگاه است که نسبت به سال گذشته با ۶۶۶ دانشگاه افزایش را نشان می دهد.

انستیتوی فناوری ماساچوست در رده اول قرار دارد و دانشگاه آکسفورد که رتبه اول سال گذشته را در اختیار داشت با یک مکان تنزل به رتبه دوم رسیده است. دانشگاه هاروارد در رده سوم و دانشگاه های استانفورد و کمبریج در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

دانشگاه پکن چین تنها دانشگاه آسیا در بین ۲۰ کشور برتر است و در رتبه ۱۸ قرار دارد. به طور کلی ۱۱ موسسه آسیایی در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر حاضر هستند.

دانشگاه تهران با رتبه ۴۰۱-۵۰۰ تنها دانشگاه ایرانی در جمع ۷۲۰ دانشگاه برتر علوم اجتماعی رتبه بندی سال ۲۰۲۰ موضوعی تایمز است.

رتبه بندی دانشگاه ها در موضوع تجارت و اقتصاد

این رتبه بندی دانشگاهها را با عملکرد آنها در زمینه های حسابداری و امور مالی ، تجارت و مدیریت و موضوعات اقتصادی و اقتصاد سنجی ارزیابی می کند. جدول امسال شامل ۶۳۲ دانشگاه است که نسبت به تعداد ۵۸۵ دانشگاه سال گذشته بیشتر است.

انستیتوی فناوری ماساچوست، دانشگاه استنفورد، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج بار دیگر چهار مقام برتر جدول را از آن خود کردند. تنها تغییر از سقوط دانشگاه کالیفرنیا است و برکلی در جایگاه پنجم قرار دارد.

سه موسسه آسیایی در رده چهاردهم قرار دارند که به رهبری دانشگاه ملی سنگاپور در جایگاه چهاردهم (از هفدهم) قرار دارند. در همین حال دانشگاه زوریخ سوئیس با هشت امتیاز به صورت مشترک در رتبه دوازدهم است.

جدول دانشگاه های ایرانی حاضر در رتبه بندی ۲۰۲۰ تایمز (تجارت و اقتصاد)

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی ۱ دانشگاه علم و صنعت ایران ۲۵۱-۳۰۰ ۲ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۳۰۱-۴۰۰ ۳ دانشگاه تهران ۳۰۱-۴۰۰ ۴ دانشگاه اصفهان +۵۰۰

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی