Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری همدلی زنجان در گزارشی نوشت: در حالی طی روزهای اخیر مسئولان محیط زیست استان از پایان شمارش آهوان زنجان و افزایش ۱۲۳ راسی آن ها در شمارش جدید سخن گفته اند که مدیران گذشته محیط زیست استان همواره در این خصوص هشدار می‌دادند!

اینکه دشت سهرین زنجان آخرین بازمانده های آهوان شمالغرب کشور را در خود زیست می دهد و یک منطقه حفاظت شده دارای اهمیت و با ظرفیت مهم گردشگری و… است، همواره سخن گفته شده و همواره نیز شاهد خروجی مناسبی در این خصوص نبوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان مدیریت نخست محیط زیست استان در دولت حسن روحانی، برنامه مطالعاتی برای توسعه گردشگری این منطقه رسانه ای شد و همواره در خصوص وضعیت زیستی آهوان دشت سهرین هشدار داده شده بود.

در زمان حضور دومین مدیر محیط زیست استان در دولت حسن روحانی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و هشدار داده شد که سالانه ۱۴ درصد از جمعیت آهوان دشت سهرین کاسته می شود.

حال در روزهای اخیر مسئولان محیط زیست استان مدعی شده اند که سرشماری در روزهای ۱۱ و ۱۲  آبان سال جاری انجام شده که در این طرح یک هزار و ۴۰۰ راس آهو شناسایی و به ثبت رسیده است.

گفته شده که سال گذشته تعداد آهوان سرشماری شده یک هزار و۲۷۷ راس بود که امسال ۱۲۳ راس افزایش یافته و در طرح سرشماری که به صورت مشاهده مستقیم انجام می شود ۲۷ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان همکاری داشتند.

دشت سهرین در قسمت شمال شهر زنجان قرارگرفته و ۳۰ هزار هکتار وسعت تنها پناهگاه آهوان شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

با ارائه این آمار رضایت بخش که قطعا رضایت طرفداران محیط زیست استان را جلب کرده است، سوالی که باقی است اینکه، در ۶ سال اخیر وضعیت سعودی و یا نزولی جمعیت آهوان دشت سهرین به صورت رسمی رسانه ای شود و اینکه با چه اقداماتی شاهدیم که جمعیت آهوان از نگرانی کاهش ۱۴ درصدی سالانه به روند رشد مثبت رسیده است؟

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان " «کالسیمین» در مه" به وضعیت این شرکت بعد از واگذاری پرداخت و نوشت: شرکت کالسیمین در سال ۱۳۴۳ به‌ دلیل مجاورت در ۲۰ کیلومتری معدن سرب و روی انگوران توسط شخصی به نام مرحوم رستگار در اراضی شهر دندی راه‌اندازی شد و همان ابتدا در زمینه تغلیظ روی فعالیت خود را شروع کرد. کالسیمین  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملی اعلام شد تا این‌که در سال ۱۳۷۶ دوباره به بخش خصوصی به صورت سهامی عام واگذار و از همان ابتدای واگذاری همواره با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده اما به گفته کارشناسان و با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ای که در زمان راه‌اندازی آن استفاده شده، توانسته بر این فراز و فرودها فائق آید.

از آنجایی که در سال ۱۳۹۷سهامدار عمده این شرکت «مهر اقتصاد ایرانیان» تصمیم گرفت سهام خود را به صورت بلوکی واگذار کند و در اثر فعل و انفعالاتی، سرانجام سهام توسعه معادن روی ایران به شخصی به نام« محمد علی‌محمدی»، خریدار شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان رسید که بنا به نظر کارشناسان فعال این صنعت، نحوه ارزیابی سهام و واگذاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و از طرفی بنا بر اخبار منتشره در رسانه‌های کشور درباره

شرکت قبلی خریداری شده توسط این شخص یعنی همان (آلومینیوم المهدی در هرمزگان) که با رکود تولید و اعتراض‌های کارگری همراه بوده و به مرز تعطیلی رسید و در نهایت نیز از شرکت فوق خلع ید شد، همین بحث‌ها سبب شد تا کارگران و حتی برخی مدیران شرکت کالسیمین با اتفاقات پیش آمده در آلومینیوم هرمزگان، بیش از پیش به جهت نوع و نحوه واگذاری احساس خطر کنند.

کارخانه اسفند ماه سال ۹۶ به سهامداران جدید واگذار شده و آغاز مدیریت مستقیم این افراد بر کالسیمین از دی ماه ۹۷ بوده است.

پایگاه خبری پیام ملت در مطلبی به افزایش استقبال از زایمان طبیعی در استان خبر داد و از قول مدیر درمان تامین اجتماعی استان نوشت: طی ۶ ماهه نخست سالجاری ، ۲۰۰۰ نوزاد در ۲ بیمارستان امام حسین (ع) و امید ابهر متولد شدند.

دکتر علی محمدی افزود: قبلاً رویکرد بیشتر به سمت سزارین بود، اما اکنون با توجه به اینکه زیر ساخت‌های فیزیکی در بیمارستان‌ها فراهم شده، استقبال از روش زایمان طبیعی افزایش چشمگیری یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی پیرامون مجموع زایمان های انجام شده در آب تصریح کرد: بیش از ۶هزار مورد زایمان در آب تاکنون در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان زنجان به وقوع پیوسته است.

برچسب‌ها مطبوعات رسانه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات رسانه زنجان مطبوعات رسانه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:در ساعت ۱۷:۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر برخورد خودرو پژو پارس و پراید در کیلومتر ۶۰ آزاد راه قزوین -  زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۵ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر و ۳ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان