Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان بر این باورند که رئیس جمهور افغانستان به دلیل مخارج سنگین تیم «دولت ساز» در انتخابات ریاست­ جمهوری ۶ مهر، والیان را وادار به جدیت در جمع آوری مالیات­‌ها کرده است. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه­‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است که اشرف غنی در یک ویدئو کنفرانس با مسئولان امنیتی و والیان 34 ولایت، بر جمع­ آوری مالیات تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنی در این ویدئو کنفرانس به مسئولان امنیتی و دفاعی و والیان دستور داده که به منظور افزایش درآمد ملی به صورت قانونی و به موقع، بر شفافیت فعالیت­ گمرکات توجه و نظارت بیشتری اعمال نمایند.

برخی از کارشناسان به نقل از سایت "سلام وطندار" علت این امر را خالی شدن خزانه دولت به دلیل مخارج سنگین تیم «دولت ساز» در انتخابات  گذشته ریاست­ جمهوری می­‌دانند.

«کبیر ایثار»، عضو شورای ولایتی هرات این اقدام رئیس جمهور افغانستان را پرسش­ برانگیز دانسته و چنین مطرح می­‌کند که چرا رئیس­ جمهور در 5 سال گذشته با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و جمع­ آوری مالیات­ها بر والیان فشار نیاورد و اکنون دست به این اقدام زده است.

به گفته آقای ایثار، این شک­ وگمان وجود دارد که حکومت در تلاش پر کردن خزانه خالی دولت است.

اداره بازرسی آمریکا: مرکز مبارزه با فساد افغانستان فاسد استافزایش 50 درصدی دریافت رشوه و فساد اداری در افغانستانخارجی‌ها بویژه آمریکایی‌ها در گسترش فساد اداری در افغانستان نقش داشته‌اند

«داود عرفان»، استاد دانشگاه در هرات نیز به این باور است که تیم دولت­ ساز در مبارزات انتخاباتی پول زیادی از خزانه دولت خرج کرده­ است و احتمال زیادی وجود دارد که رئیس­ جمهور افغانستان با فشار بر والیان در تلاش است تا خزانه خالی شده دولت را پر نماید.

پیش از این مخارج دسته‌­های انتخاباتی توسط کمیسیون انتخابات اعلام شده بود که تیم "دولت ساز" با 201 میلیون و 160 هزار و 513 افغانی در صدر این فهرست قرار گرفته بود.

چندی قبل نیز رسانه «آی.پی.دی» آمریکا نوشت که مشکلات کنونی مردم افغانستان در فساد گسترده اداری و ناکامی دولت افغانستان برای حل این موضوع ریشه دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید