Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با خانه‌های مجردی که به پاتوق معتادان و مجرمان تبدیل شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار کیوان ظهیری در حاشیه اجرای این طرح که صبح امروز در میدان امام حسین تهران بزرگ شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از حدود یک هفته پیش اجرای طرح انضباط اجتماعی در محلات اطراف میدان امام حسین در دستور کار پلیس قرار گرفت و این طرح با هماهنگی مرجع قضایی اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پلیس برای اجرای این طرح حدود سه ماه کار اطلاعاتی انجام داده است، ادامه داد: در این طرح خانه‌هایی که اتاق‌های داخل آن به چندین واحد تقسیم شده و هر واحد نیز به چندین نفر اجاره داده شده بود، شناسایی شد که در ابتدا به مالکان این منازل هشدارهای لازم را دادیم و تاکید کردیم که طی مدت ۱۰ روز باید این منازل تخلیه شوند.

ظهیری با بیان اینکه متاسفانه مالکان توجهی به هشدارها نکردند، گفت: امروز آخرین روز از مهلت ۱۰ روزه بود که به پایان رسید و در همین راستا نیز طرح خود را برای پلمب این منازل اجرا کردیم. رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به شناسایی ۶۳ منزل در این طرح در محدوده میدان امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز ۳۷ منزل با حکم قضایی پلمب شد و اجرای این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی در مورد افراد حاضر در این خانه‌ها نیز گفت: مالکان این خانه‌ها، فضاهای داخلی این منازل را در ازای شبی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به افرادی نظیر معتادان، مجرمان و... و. اجاره می‌دادند؛ به طوری که در یک خانه ۲۰ تا ۳۰ اتاق مجزا ایجاد کرده بودند و در هر اتاق نیز بین ۵ تا ۱۰ نفر حضور داشتند و در این فضاها اقدام به مالخری، مصرف موادمخدر، قاچاق و انجام دیگر اقدامات مجرمانه کرده بودند.

ظهیری با بیان اینکه این طرح در سه نقطه از محله میدان امام حسین به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای ما بیش از ۲۰۰۰ نفر در این خانه‌ها ساکن هستند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مورد معتادان متجاهر نیز گفت: حدود ۷۰۰ معتاد متجاهر در این محدوده جمع آوری شده‌اند که به کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بازپروری منتقل شدند.

وی در مورد حضور اتباع بیگانه نیز گفت: با همکاری پلیس امنیت اگر در میان این افراد، اتباع بیگانه غیرمجاز حضور داشته باشد نسبت به بازگرداندن آنان به کشورشان اقدام خواهیم کرد.

ظهیری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تنها در محدوده میدان امام حسین (ع) نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این طرح در باقی مناطق پایتخت نیز اجرا خواهد شد و اجرای آن نیز تا زمان پاکسازی کامل مناطق ادامه خواهد داشت.

وی به مالکان این خانه‌ها نیز هشدار داد که برای ادامه فعالیت خود حتما مجوزهای لازم را از پلیس و دیگر نهادهای مربوطه اخذ کنند؛ چرا که فعالیت آنان به این شکل و شیوه جرم بوده و با توجه به اینکه بستری برای انجام اقدامات مجرمانه است، پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خانه مجردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد

همشهری آنلاین - حوادث: حدود یک ماه قبل خانواده مردی جوان به نام آرمان قدم در اداره پلیس آگاهی تهران گذاشتند و خبر از ناپدید شدن وی دادند. آنها می گفتند که آرمان در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد و آخرین بار برای انجام معامله کاری از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. با این شکایت، پرونده ای تشکیل شد و ماموران جست و جو برای یافتن آرمان جوان ۳۷ ساله را آغاز کردند.

یک ماه بعد

چند روز قبل رانندگانی که از حاشیه بزرگراهی در اطراف کرج عبور می کردند، چشمشان به پیکر نیمه جان مردی جوان افتاد که ناله می کرد و از مردم کمک می خواست. رانندگان به کمک مرد جوان رفتند و دیدند او با دست و پای خون آلود روی زمین افتاده و از شدت درد به خودش می پیچد. مرد مجروح شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و پس از بهبودی قدم در اداره پلیس گذاشت و گفت او را گروگان گرفته و شکنجه اش داده اند. وی کسی نود جز آرمان همان پسر جوانی که یک ماه قبل خانواده اش گزارش ناپدید شدن او را به پلیس اعلام کرده بودند.

گروگانگیری

آرمان مرد جوان در توضیح ماجرا گفت: یک ماه قبل در یکی از محله های جنوب تهران، خودری پژویی راهم را سد کرد. سرنشینان آن ۴ نفر بودند که با تهدید مرا ربودند. آنها مرا به باغ متروکه ای در حاشیه تهران انتقال دادند و دست و پایم را بستند. در مدت این یک ماه، هر روز شکنجه ام می دادند. آنها ۱۰ میلیارد تومان پول برای آزادی ام می خواستند اما چنین مبلغی در حسابم نبود. در نهایت راضی شدند تا صد میلیون تومان پول بگیرند و مابقی را چک و سفته. به من گفتند که باید ظرف یک ماه این مبلغ را تهیه کنم در غیراینصورت مرا مجددا ربوده و جانم را می گیرند. سپس با بدنی نیمه جان در بیابان رهایم کردند تا با فروش خانه، مبلغی که آنها می خواستند را فراهم کنند اما من تصمیم به شکایت گرفتم.

شکایت از برادر

درحالیکه تحقیقات پلیسی زیر نظر قاضی سهرابی بازپرس جنایی تهران برای شناسایی و بازداشت آدم ربایان ادامه داشت، بار دیگر آرمان جوان گروگان راهی اداره پلیس شد و سرنخ تازه ای در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او گفت: چند شب قبل مهمان خانه یکی از اقواممان بودم که در آنجا رازی فاش شد. یکی از بستگانم به من گفت که طراح آدم ربایی برادرم آرمین بوده است. من و برادرم در کار خرید و فروش ملک هستیم و مدتی قبل به اختلاف مالی برخوردیم. فکر می کنم پشت پرده گروگانگیری، یکی از آشنایانمان است که با اجیر کردن ۴ آدم ربا می خواسته به پول برسد اما موفق نشد.

با این شکایت، بازپرس جنایی دستور احضار مرد آشنا را صادر کرده است تا مشخص شود که او نقشی در گروگانگیری داشته یا نه.

کد خبر 848475 برچسب‌ها سارق - سرقت گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد