Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلانی از ساحل‌ سازی ساحل رودخانه کارون از سدتنظیمی گتوند تا پل کابلی شوشتر برای تفریح همزمان ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: این پروژه به‌ صورت قطعه قطعه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سهراب گیلانی» در مراسم آغاز به کار کارگاه بین‌المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که در محل پایگاه میراث جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد اظهار کرد: گردشگری بر سه پایه آثار و جاذبه‌های تاریخی که در منطقه ما به ‌وفور وجود دارد، فراهم آوردن شرایط برای حضور گردشگر با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز و نیز اقامتگاه‌های مناسب استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوشتر در دو بخش آخر مشکل داشت افزود: خوشبختانه با تدبیر در این زمینه و با تلاش فراوانی که انجام دادیم، پارک کوهستان در شهرستان گتوند در حال ساخت است و در جنت‌مکان، ترکالکی و به ‌زودی در شوشتر ساحل ‌سازی عظیم آغاز می‌شود و مقدمات برای تفریح همزمان 100 هزار نفر در کنار ساحل رودخانه فراهم خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در مقابلِ بقعه شیخ شوشتری به مساحت 11 هکتار، با اعتبار 200 میلیارد ریال ساحل‎ سازی آغاز خواهد شد که این مهم با گرفتن مصوبات مورد نیاز و مجوزها به‌ زودی انجام می‎شود.

 

وی تصریح کرد: در بخش راه‌اندازی اقامتگاه‌ها نیز از وزارت میراث فرهنگی استمداد می‌طلبیم و باید در روند پرداخت تسهیلات و حضور سرمایه‌گذاران در شوشتر همکاری داشته باشند چراکه زمینه در این شهرستان کاملاً مهیا شده است.

 

گیلانی با اشاره به قدمت شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: شوشتر بر اساس کتاب کریشمن سابقه 10 هزارساله دارد که این سابقه درخشان به دلیل آثار تاریخی بازمانده از ساسانیان و هخامنشیان است و این آثار در حال حاضر موجود هستند.

 

وی با تأکید بر مرمت آثار تاریخی شوشتر عنوان کرد: این مرمت‎ها به ‌صورت کاملاً علمی باید انجام شود تا مداخله‎ای در آثار تاریخی صورت نگیرد که البته در این زمینه در شوشتر نیروهای متخصص و توانمندی وجود دارند که بتوانند به بهترین وجه ممکن کارها را به نتیجه برسانند.

 

وی ابراز کرد: عملکرد بندمیزان مانند سدتنظیمی گتوند است؛ وزیر نیرو قول داد که برای بندمیزان نیز که 33 کیلومتر تا بندقیر مدیریت آب را در اختیار دارد، بودجه سالانه بگذارد، ولی با وجود تصویب آن، هنوز در این زمینه اقدام عملی مشاهده نشده که امیدواریم این موضوع نیز هرچه زودتر عملی شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد یوم الله ۱۳ آبان مسجد مجلس کانون های مساجد روز 13 آبان ظهور امام زمان عج شوشتر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد