Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:45:43 GMT

شهرداران برای مقابله با سیل احتمالی آماده شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۰۵۶۹

ایسنا/کرمانشاه دومین‌ گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در سال جاری، امروز (16 آبان) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه در ابتدای این نشست با اشاره به دستورالعمل وزیر کشور مبنی بر ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌ها، گفت: این دستورالعمل فرصتی برای تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شهرداری است، چرا که بسیاری از آنها در حال حاضر بصورت شرکتی با شهرداری همکاری دارند که وضعیت ثابتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیم ساسانی با بیان اینکه امیدواریم شهرداری‌ها از این فرصت برای ساماندهی وضعیت نیروهایشان استفاده کنند، گفت: تاکنون ۱۹ شهرداری بانک اطلاعاتی نیروهای خود را ارسال کرده‎‌اند و مابقی شهرداری‌ها هم باید چنین کاری انجام دهند.

ساسانی در ادامه به برخی اولویت‌های مد نظر شهرداری‌های شهرهای استان اشاره کرد و افزود: از جمله مهمترین این موارد بحث مقابله موثر با حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل است.

وی افزود: از ابتدای تابستان امسال پیگیری‌ها برای ایجاد آمادگی در برابر سیل احتمالی در شهرهای استان صورت گرفته و امیدواریم شهرداران در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

سلیم ساسانی رفع و ترمیم نقاط حادثه‌خیز، لایروبی مسیل‌ها و انهار، ممانعت از صدور مجوز ساخت و تغییر کاربری در حاشیه رودخانه‌ها، پاکسازی جداول و معابر شهری و اخطار به موقع به ساکنین محلات در معرض خطر را از جمله اقدامات ضروری شهرداران در بحث مقابله با سیلاب عنوان کرد.

سلیم ساسانی از نامگذاری معابر و خیابان‌ها به عنوان یکی از وظایف شهرداران نام برد و افزود: در زمینه این نامگذاری استفاده از نام شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام و نام شهدای گرانقدر باید اولویت شهرداران باشد.

سلیم ساسانی در ادامه از اخذ عوارض به عنوان یکی از منابع مهم درآمد شهرداری‌ها یاد کرد و افزود: با بررسی صورت گرفته در چهارسال اخیر از مجموع ۲۴ شهر استان، در ۲۰ شهر بحث عوارض رشد ۱۰ درصدی داشته و در چهار شهر دیگر ۴.۵ درصد کاهش داشته است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: عوارض منبع مهم درآمد شهر است و شهرداران در بحث اخذعوارض باید جدیت بیشتری داشته باشند و تعرفه‌ها در این زمینه باید با خدمات تناسب داشته باشد که این بخش از کار برعهده شوراهای شهر است که همکاری موثر در بحث تصویب عوارض پیشنهادی داشته باشند.

سلیم ساسانی نبود پیمانکاران تخصصی در پروژه‌های شهری را مشکل دیگر شهرداری‌های استان عنوان کرد و افزود: کارهای زیادی در بحث پروژه های شهری از جمله مبلمان شهری صورت می‌گیرد، اما به دلیل نبود پیمانکار تخصصی، این کارها چندان به چشم نمی‌آید که در این زمینه شهرداران باید ورود کنند.

این مسئول در ادامه در تشریح برخی از فعالیت‌های دفتر امور شهری استانداری، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آتشنشانی در استان، گفت: این آزمون دو مرحله ای بوده که مرحله آزمون کتبی آن برگزار شده و مرحله آزمون عملی آن نیز در حال انجام است.

 وی افزود: در این آزمون در نهایت ۲۲۰ آتش نشان در استان استخدام شده و در ۲۴ شهرداری سطح استان مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه آزمون عملی ۵۰ داوطلب در حال انجام است و ظرف یک ماه آینده نتیجه آزمون تعیین تکلیف شده و ۲۲۰ آتشنشان استخدام می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمانشاه از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شهرداران شهرهای استان هم خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ دوره آموزشی برگزار شده و تا پایان سال ۳۷ دوره آموزشی دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و سمن ها در مدیریت امور شهری، گفت: باید به سمتی برویم که مردم در امور شهر و پیشبرد آن مشارکت داشته باشند.

در ادامه این نشست شهرداران شهرهای استان به تشریح برخی مشکلات خود پرداختند که مشکلات حقوق پایین شهرداران، مشکلات آسفالت شهری، تاخیر عملکرد فرمانداران در تایید مصوبات شوراها و مشکلات دفع پسماند و فاضلاب از جمله مهم ترین آنها بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه سیل شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی