Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@07:01:41 GMT

اینترنت عراق دوباره وصل و رفع فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۰۷۹۱

اینترنت عراق دوباره وصل و رفع فیلتر شد

اینترنت عراق پس از دو روز قطع کامل، از ساعتی پیش دوباره به شکل تدریجی در بغداد و دیگر شهرهای عراق وصل و شبکه‌های اجتماعی نیز رفع فیلتر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ادامه اعتراضات خیابانی در بغداد و چند استان دیگر و باری چندمین بار  شبکه سراسری اینترنت در عراق پس از قطعی دو روزه، ساعتی پیش دوباره وصل شد و کاربران خانگی، اداری و تلفن های همراه امکان استفاده از آن را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پی گسترش خشونت در حاشیه اعتراضات بویژه در بغداد، دولت برای بار دوم از روز سه شنبه، اینترنت را در این کشور (بجز اقلیم کردستان عراق) بطور کامل قطع کرد. 

از ساعتی پیش با وصل شدن اینترنت سراسری در عراق، بیشتر شبکه های اجتماعی که فیلتر بود نیز رفع فیلتر شد اما فیسبوک پرکاربردترین شبکه اجتماعی در این کشور، همچنان فیلتر است. 

قطع اینترنت و فیلتریک شبکه های اجتماعی با استدلال خنثی کردن طراحی برنامه ریزان خارج از عراق برای تداوم اعتراضات خشونت بار با هدف براندازی نظام سیاسی در عراق صورت گرفته است اما درعین حال باعث انتقاد فعالان اجتماعی و نمایندگان پارلمان نیز شده است.  

از ۱۶ مهرماه با وجود برقراری اینترنت سراسری در عراق پس از پنج روز قطعی، شبکه های اجتماعی در این کشور همچنان بدلیل فیلترینگ، خارج از دسترس کاربران نبوده است.

بیشتر بخوانید: ترور دو نفر از اعضای عصائب الحق در بیمارستان دیدار عمار حکیم و العامری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق فیلترینگ اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، این عکس با این نوشته «شاید براتون جالب باشه بدونید معلمای عشایر برا روز معلم ،چی هدیه میگیرن» در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر جزو پربازدیدها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903087

دیگر خبرها

  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • (ویدئو) خشم نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای اعتراضات سراسری دانشجو‌یان