Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:33:55 GMT

لزوم پرداختن به امر اخلاق در حوزه آموزش

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۰۸۵۰

لزوم پرداختن به امر اخلاق در حوزه آموزش

دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر لزوم پرداختن به امر اخلاق در حوزه آموزش تأکید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر خاکی صدیق در مراسم گردهمایی سالانه اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت علوم تاکنون در عرصه پژوهش و اخلاق پژوهشی، اقداماتی را انجام داده، اکنون زمان پرداختن به امر اخلاق در حوزه آموزش نیز فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دانشگاه شهید رجائی را از سال‌های دور می‌شناسم و این دانشگاه جزء دانشگاه‌های ساختاریافته و با پتانسیل بالاست. این دانشگاه با ظرفیت نیروی انسانی توانمند و امکاناتی که داراست توان ورود به عرصه بین‌المللی مخصوصاً در راستای ماموریت‌های خود را دارا می‌باشد.

دکتر عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز با استناد به آمار و ارقام و عملکرد حوزه‌های مختلف از جمله پروژه‌هایی که به دانشگاه واگذار شده، گفت: دانشگاه شهید رجائی در حل مسائل جامعه، وجهه دانشگاهی خود در کشور را به اثبات رسانیده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید رجائی امروز جزء دانشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد کشور می‌باشد و این اعتبار منتج از ۴۰ سال خدمت پرسنل خدوم، اساتید و مدیران این دانشگاه بوده است.

دکتر عظمتی در بخش دیگری از سخنرانی خود از دکتر خاکی صدیق درخواست کرد ضمن کمک در توسعه کمی و کیفی دانشگاه، از ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه آموزش عالی، مخصوصاً اساتید این دانشگاه استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت تغییر برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها؛ طبق سند دانشگاه ارزش‌آفرین وزیر علوم طرح تحول همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت را ابلاغ کرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی اخلاق جامعه علوم تحقیقات و فناوری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند