Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:46:13 GMT

۵۵ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی فعال است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۰۰۴

۵۵ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی فعال است

سلم آبادی با اشاره به فعالیت ۵۵ مرکز نیکوکاری در استان خراسان جنوبی، گفت: این مراکز می توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیرین و نیکوکاران گره از مشکلات آنها بگشایند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم آبادی» امروز (16 آبان) در جشن «به وسعت مهربانی» که به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) با همکاری مراکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی و مصلی بیرجند اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از یاوران مهم کمیته امداد در حوزه دانش آموزی، فرهنگی و هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محور خدمت رسانی در جمهوری اسلامی ایران بحث محرومان و نیازمندان است، گفت: امروز مدل خدمت رسانی کمیته امداد در دنیا کامل و الگویی موفق است.
 

سلم آبادی با تاکید بر اینکه مساجد پایگاهی برای خدمت رسانی و کمک به نیازمندان است، افزود: مراکز نیکوکاری در کنار مساجد با توجه به شناخت محرومان و افراد محله و نیازهای آنان راه اندازی شده است.
 

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 55 مرکز نیکوکاری فعال است که خدمات مختلفی را به نیازمندان استان ارائه می دهند، عنوان کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد به منظور کمک به نیازمندان با محوریت مساجد و مشارکت خیران و نیکوکاران انجام می شود.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان است، افزود: این مراکز می توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیرین و نیکوکاران گره از مشکلات آنها بگشایند.
 

سلم آبادی از آغاز فعالیت اولین مرکز نیکوکاری تخصصی اصحاب رسانه(رسانه یاران) کشور در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی با نهادینه سازی فرهنگ انفاق و نیکوکاری، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و فرهنگی با همکاری نهادهای حمایتی، استفاده از ظرفیت مردم و خیرین و مردمی شدن مشارکت‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توان رسانه‌ها و ایجاد پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان و جذب مشارکت‌ها در راستای توانمندسازی و خودکفایی از اهداف مرکز نیکوکاری رسانه یاران است.
 

وی از خبرنگاران خراسان جنوبی درخواست کرد به صورت افتخاری عضو این مرکز نیکوکاری شوند تا بتوانند مطالبه گری بهتری برای نیازمندان داشته باشند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار جفت کفش تحویل دو مرکز نیکوکاری رسانه یاران و مصلی بیرجند تحویل شده تا بین نیازمندان توزیع کنند.
 

 

گفتنی است در مراسم جشن «به وسعت مهربانی» ویژه دانش آموزان ایتام شهر بیرجند به قید قرعه 12 نفر مسافر کربلای معلی شدند و همچنین به 20 نفر نیز به قید قرعه کارت هدیه اهدا شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان راهپیمایی 13 آبان 13 آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 آبان یوم الله ۱۳ آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسجد مجلس استان همدان مرکز نیکوکاری ایتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی