Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد نوشت: سرزمین کربلای خوزستان، سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شرح زیر است:

 «بسم الله الرحمن الرحیم

تئاتر، مقوم فرهنگ و فرهیختگی است و بدین نام و نشان، از تئاتر، پویه‌ها و سویه‌های الهام‌بخشی در جوامع بشری اتفاق افتاده و گزاره‌های آموزنده و جنبش‌آفرینی گزارش شده است که سهم بسزایی در اصلاح و بهبود و ساماندهی فرهنگ عمومی و استقرار اراده و اقامه اراده توده‌های مردمی برای این کهن‌هنر در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزگار ما، این نقش قوام‌بخش و الگوآفرین تئاتر، نمودهای نمایانی دارد که «دفاع» و «میهن‌دوستی»، از نمادهای متمایز آن می‌تواند باشد. تئاتر، با ژرف‌کاوی هشت سال دفاع مقدس و بنیادها و باورهای دینی آن، که ستایشگر وطن‌دوستی و نهضت‌های ظلم‌ستیز است، کاشف رویکردهای ناب انسانی این دوران حماسه‌ساز و منشا بازتعریف مصادیق شکوهمند معنوی و ملی معاصر است. ستایش ایثارگری‌ها و تقدیس جانفشانی‌ها، تلاش برای التیام آلام مردم و تأکید بر سیر و سلوک قهرمانان شهید، تمجید جانبازان و آزادگان و خانواده‌های شهید و مقاومت‌های شهری و روستایی از مهم‌ترین کارکردهای تئاتر است.

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، سلام صمیمانه هنرمندان تئاتر است که فروتنانه به سرزمین کربلای خوزستان، خرمشهر و آبادان تقدیم می‌شود. سرزمینی که یادآور خروش کارون و استواری نخل‌ها و عظمت مقاومت مردمان صبور خوزستان در هشت سال دفاع مقدس است. همکاران ارجمندم را به تدارک بیشتر و حمایت شایسته‌تر از تئاتر فتح خرمشهر توصیه می‌کنم که هرچه هست امروز به پاس خون‌های شریف شهیدان و پایداری مردم نجیب این دیار است.»

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‎های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی از 15 تا 19 آبان‌ماه 1398 در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ در حال برگزاری است.

اعلام اسامی نمایشنامه‌های برگزیده بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهرمعرفی مدیر و هیأت انتخاب نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر

 

انتهای پیام/

R1386/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد دفاع مقدس سید عباس صالحی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد دفاع مقدس سید عباس صالحی تئاتر وزارت ارشاد دفاع مقدس سید عباس صالحی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد

علی‌محمد رادمنش گفت: این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه پیشنهاد غیرمتمرکز برگزار شدن جشنواره امسال بسیار ارزشمند بود، اظهارکرد: در حال حاضر شاهد نتایج بسیار خوب و هدفمند این تصمیم در اجرا‌های عمومی خصوصا در بخش خیابانی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار نمایش در بخش خیابانی به اجرای عموم رفته، به بازخورد بسیار خوب نمایش "لکه‌های پاک " و استقبال شایان توجه مردمی از این اثر در استان زنجان اشاره کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در این دوره هر گروه شانزده اجرا در استان خودش یا استانی که اثر را به میزبانی پذیرفته است، خواهد داشت به پایان اجرای عموم نمایش دلتنگی به کارگردانی آرزو کریمی زند اشاره کرد و در این رابطه گفت: در برخی سانس‌های این نمایش استقبال خوبی را شاهد بود، اما با توجه به اینکه اطراف محوطه تئاتر شهر در حال بازسازی بوده و حصارکشی شده در برخی زمان‌ها آن استقبالی را که انتظار می‌رفت، نداشت.

وی به اقبال عمومی نمایش وصیت به کارگردانی سید سوران حسینی در استان البرز شهر کرج به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: این نمایش بازخورد عالی از سوی مخاطبان داشته است به گونه‌ای که حتی مردم برای این اجرا صف می‌کشیدند.

به گفته رادمنش در دوره قبل این جشنواره ۱۴۰ طرح ارسال شده بود، اما امسال ۱۶۹ طرح پذیرفته شده که اعضای انتخاب طرح و ایده نیز از تسلط کافی و وافی در این حوزه برخوردار بودند و تجربه و تحصیلات عالیه در زمینه هنر‌های نمایشی داشتند؛ لذا اشراف این گروه سبب انتخاب آثاری موثر و محتوایی شده است

به تصریح وی، در این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در دوره قبل تنوع آثار از شکل و شیوه مورد توجه بود، خاطرنشان کرد:اما امسال ما کاملا تنوع اجرایی را در نمایش‌های خیابانی شاهد هستیم یعنی اثر آوانگارد و حتی پررفورمنس داریم و در حقیقت انواعی از نمایش‌های خیابانی تعاملی و مشارکتی را به اجرا‌های عموم برده‌ایم که از منظر محتوایی و شکل اجرا دارای تنوع و نوآوری هستند.

وی در پایان سخنانش ابراز کرد: علاوه بر این تنوع، در آثار امسال شاهد مضامین و داستان‌های واقعی هستیم که هم از امروز ما و هم از دوره‌های تاریخ رضوی برگرفته شده‌اند که کاملا مستند و بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان