Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:59:57 GMT

خیران به توسعه گردشگری در شهر سمنان کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۴۱۶

خیران به توسعه گردشگری در شهر سمنان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد ناظم رضوی پیش از ظهر پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه مشارکت خیران شهر ساز می‌تواند در توسعه گردشگری شهر سمنان اثرگذار باشد، ابراز داشت: با بهره‌گیری از خیران و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر می‌توان زمینه رشد و توسعه پایدار سمنان را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از این خطه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم سفر می‌کنند، افزود: این ظرفیت ویژه‌ای خواهد بود تا از این طریق با انجام زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد پارک زائر بتوانیم زمینه ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

شهردار سمنان ضمن بیان اینکه ظرفیت بسیار مناسبی اسکان آسان و امن با خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران در ورودی غرب سمنان مورد استقبال زائران قرارگرفته است، ابراز داشت: در این کمپ سازه اقامتی دسته‌جمعی نیز برای زائران کاروانی پیش‌بینی‌شده که می‌تواند مورداستفاده زائران داخلی و خارجی قرار گیرد.

ناظم رضوی ضمن بیان اینکه همراهی خیران می‌تواند منجر به ساخت نمونه‌های مشابه از این کمپ‌ها در ورودی شرقی سمنان شود، تصریح کرد: مجموع این اقدامات باعث می‌شود تا خدمات‌رسانی به زائران با بهترین کیفیت صورت گیرد و از سویی با همراهی اوقاف می‌توان مراکز اقامتی ارزان‌قیمت در محدوده پارک‌های زائر ساخت تا به توسعه گردشگری کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه شهرداری سمنان آماده همکاری با خیران است، افزود: احیا و بازآفرینی چند باغ‌راه و مجاری آب از سوی شهرداری سال قبل اجرا شد و چندین محله در دستور کار قرار دارد و از سویی موارد جدیدی درزمینهٔ بازآفرینی محلات شهری و باغ‌راه‌ها احصا شده که خیران می‌توانند در این زمینه اقدامات خود را انجام دهند.

کد خبر 4765577

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری سمنان جاذبه گردشگری یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد بارش باران پدافند غیرعامل بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد