Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خالدی سردشتی عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه تخصیص ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز به استان‌های نفت‌خیز و کمتر توسعه‌یافته، اظهار کرد: ۳۰ درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز و در مجموع منابع طبیعی هر شهر مربوط به صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی است که هرساله براساس قانون برنامه ریزی یک درصد به آن اضافه می‌شود؛ همچنین حدود ۵۰ درصد از آن متعلق به تامین بودجه در هرسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳ درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز به طرح‌های عمرانی در همان شهر باز می‌گردد که خوشبختانه این طرح به درستی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:تبادل برق ایران و ارمنستان به بیش از هزار مگاوات می‌رسد/ امکان افزایش ۴ برابری صادرات گاز به ارمنستان 

خالدی سردشتی در پاسخ به این سوال که اگر ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز به همان شهر اختصاص می‌یابد پس چرا وضعیت شهرسازی دراین استان‌ها با مشکل مواجه است؟ چرا با وجود این ۳ درصد از درآمد کمبود آب داریم؟ گفت: این طرح طی چندسال اخیر مصوب شده و پروژه‌های عمرانی نیازمند زمان بیشتری هستند.

گفتنی است بر اساس ماده الحاقی ۴۲ لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور؛ دولت مکلف است سه‌درصد (۳%) از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به ترتیب یک‌سوم به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز که سهم هر استان براساس سهم آن استان در ارزش صادرات نفت خام و خالص صادرات گاز طبیعی تعیین می‌گردد و دوسوم به شهرستان‌های مناطق کمترتوسعه‌یافته که براساس شاخص‌های توسعه نیافتگی به تفکیک شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می‌گردد، جهت اجرای برنامه عمرانی بودجه‌های سنواتی اختصاص دهد

انتهای پیام/

طرح تخصیص ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت وگاز به استان‌های نفت‌خیز اجرا میشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان