Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@07:32:17 GMT

پیکان-سایپا؛ دربی مدیریتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۲۲۵۳

پیکان-سایپا؛ دربی مدیریتی

شرایط در لیگ برتر به گونه ای است که رقابت دو تیمی که کمترین تماشاگر را دارند می تواند یک دربی و یکی از بازی های حساس رقابت ها باشد.

به گزارش" ورزش سه" دربی خودروسازان واژه ای است که از همان اولین دوره لیگ برتر به ادبیات فوتبال ایران اضافه شد چرا که رقابت دو شرکت اصلی خودروسازی ایران حال به مستطیل سبز کشیده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکان که متعلق به ایران خودرو قدیمی ترین کمپانی تولید اتومبیل در ایران است از سال 1346 و با جذب دسته جمعی بازیکنان شاهین و پرسپولیس شکل گرفت و به مقام قهرمانی تهران در سال 1349 هم رسید اما خیلی زود و در دهه پنجاه محو شد.


تیم فوتبال سایپا اما بیست سال بعد از قهرمانی پیکان در فوتبال ایران تشکیل شد و با خرید امتیاز تیم کشتیرانی خودش را به رده اول فوتبال باشگاهی تهران رساند. آن ها اما از همان زمان خودشان را به عنوان یکی از موفق ترین تیم های باشگاهی ایران معرفی کردند. آن ها در سال 72 قهرمان لیگ و جام حذفی شدند و این قهرمانی را در سال 73 هم در لیگ تکرار کرد. آن ها در سال 74 با وجود آنکه به جمع چهارتیم پایانی جام باشگاه های آسیا رسیده بودند راهی دسته دو شدند اما بعد از یک فصل برگشتند و تا امروز دیگر سقوط نکردند.


با شروع لیگ برتر پیکان نیز امتیاز تیم بهمن را خرید و پا به مسابقات گذاشت تا فوتبال ایران یک دربی تازه و متفاوت را تجربه کند. مسابقه ای که شاید تماشاگری روی سکو نداشته باشد اما حساسیت آن به اتاق های مدیریت و ریاست دو کمپانی بزرگ خودروسازی ایران می رسد.


این دو تیم در تاریخ لیگ برتر 26 بار به مصاف هم رفته اند. سایپا در تمام ادوار لیگ حاضر بوده اما پیکان تا امروز در 5 دوره غیبت داشته و در لیگ دسته یک بوده است. با این وجود آمار نزدیک رقابت های دو تیم حکایت از برتری پیکانی ها دارد. آن ها 11 برد داشته اند در حالی که سایپا 9 برد برابر پیکان کسب کرده است. 6 بازی دو تیم هم مساوی شده است.


دربی خودروسازان امروز در حالی از ساعت 15:30 در ورزشگاه شهرقدس برگزار می شود که دوتیم هم امتیاز و در میانه های جدول قرار دارند.

پیکان سایپا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان در ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم برنده‌ای نداشت تا کار در وقت اضافه دنبال شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌ فوتبال مس رفسنجان در نخستین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، از ساعت 17:45 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه شهدای مس مقابل پیکان تهران صف‌آرایی کرد که  این دیدار در 90 دقیقه با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت تا دو تیم کار را در وقت‌های اضافه دنبال کنند.

اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

 

جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 32 زننده  گل  مس رفسنجان بود و ابوالفضل زمانی در دقیقه 48 گل تساوی را برای پیکان به ثمر رساند.

داوری این دیدار برعهده مهدی اجاقی است که علی قربانی از پیکان را با کارت زرد جریمه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان
  • جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • سپیدپوشان ملوان میزبان نارنجی پوشان سایپا
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران