Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست با نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی، گفت: تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاون گران به منزله بازوی توانمند حمایتی دولت و به عنوان شرکای اجتماعی مورد توجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: همراهی، همکاری و هم افزایی دولت و تشکل‌های کارگری با رویکرد بهبود وضعیت چه از حیث اجتماعی و چه از لحاظ بهبود شرایط کسب و کار و تولید که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود می‌باشد.

اشرفی از فعالیت هزار و ۲۱۷ تشکل کارگری، کارفرمایی و تعاونگران در استان خبر داد و گفت: توانمند سازی تشکل‌ها چه به لحاظ آموزشی و چه به لحاظ استقلال فکری و عملی آنان می‌تواند موجب ارتقاء جایگاه تشکل‌های غیر دولتی در جامعه و تصمیم گیری‌های مرتبط با آنان گردد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ادامه داد: استقلال فکری به همراه تقیّد عملی به اصول در بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تعاونگران می‌تواند زمینه ساز حضور پررنگ و موثر این قشر در پیگیری و پیشبرد امور مرتبط با حوزه کارگری و سایر بخش‌های تاثیرگذار در آن گردد.

او توجه به جایگاه تشکل‌های مردمی و غیر دولتی را به عنوان حلقه واسط در تصمیم گیری‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: واگذاری امور مردم به خودشان می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات و مسائل باشد و دولت بایستی به جنبه نظارتی در این فرایند توجه بیشتر داشته باشد.

اشرفی پیگیری مشکلات جامعه کار و تولید در حوزه کاری، پس از احصا و اعلام از سوی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را مورد تاکید قرار داد و اولویت کاری و اخلاقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان دانست.

ارتقاء جایگاه تشکلها، پیگیری مشکلات بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌های استان به بخش تعاون به منظور تحقق سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد، فقدان جایگاه موثر تشکل‌ها و تغییرات مدیریتی به عنوان چالشی در سر راه جامعه کار و تولید از مهمترین مسائل و دغدغه‌های نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی حاضر در این نشست بود که سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول پیگیری تا تحقق مطالبات آنان در حوزه کاری را داد.

انتهای پیام / ط ا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صولت مرتضوی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

خبر خوب رئیسی برای کارگران | لایحه امنیت شغلی تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

کد خبر 848692 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وزارت راه و شهرسازی لایحه خبر مهم بانک رفاه قانون کار دولت

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری