Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی گفت: داشتن زندگی مستقل و با کرامت برای افراد دارای معلولیت در جامعه امری ضروری است.

«زهرا امینی» با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه از امکانات شهری امری ضروری است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این مهم به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه طولانی داشته و در حال اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم استان مرکزی دارای معلولیت هستند، افزود: مناسب سازی فضای شهری و مبلمان شهری بر اساس نیاز این عزیزان و آرامش خاطر برای تردد آنان امری ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی  فراهم کردن زمینه برای زندگی مستقل و با کرامت افراد دارای معلولیت در جامعه و خانواده است از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی است، ادامه داد: در این راستا جلسات و برنامه های و نشست های مختلف با مسئولان امر در استان مرکزی برگزار شده که این نشست ها نتایج خوبی را به همراه داشته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به تردد معلولین و جانبازان در ادارت و دستگاه های اجرایی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حداقل سی درصد از ساختمان‌های عمومی وابسته را برای  استفاده معلولان  مناسب سازی کنند.

 

امینی ادامه داد: کارهای خوبی در این راستا انجام شده و است، گفت: معیار مطلوب یک محل برای معلولان و جانبازان مناسب بودن فضای شهری اطراف با نیازهای حرکتی آنان و قابل استفاده بودن آن برای این افراد است و پیشبرد برنامه‌های هدفمند در این راستا می‌تواند آثار خوبی را به همراه داشته باشد.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، اضافه کرد: معلولین و جانبازان اعضای این جامعه و شهروندان این شهر هستند و حق استفاده از همه امکانات شهری را دارند و باید بتوانند به راحتی در نقاط مختلف شهر تردد کنند.

 

وی بیان کرد: این وظیفه مسئولان است تا با فضا سازی مناسب امکان عبور و مرور آسان را برای این عزیزان به عنوان عضو این جامعه فراهم کنند.

 

این مقام مسئول همچنین به نقش رسانه ها نیز در این راستا اشاره کرد و گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در این زمینه تلاش کنند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمینه را برای حضور همراه با آرامش این عزیزان در جامعه فراهم کنند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس یوم الله ۱۳ آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد راهپیمایی 13 آبان اردبیل مناسب سازی شهری استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری