Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با تاکید بر بازشماری آرای برخی مناطق هشدار داد که اگر کمیسیون مستقل انتخابات این کشور تاریخ ۲۳ آبان را برای اعلام نتایج انتخابات نقض کند، این نهاد بی‌تفاوت نخواهد ماند. ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه­ای خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست­ جمهوری افغانستان در 6 مهرماه سالجاری برگزار شد، با اینکه قرار بود نتایج ابتدایی این انتخابات در 27 مهر اعلام شود اما این موضوع به 23 آبان موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوسف رشید» رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اخیرا گفته که با توجه به وضعیتی که در کمیسیون انتخابات جریان دارد، اینگونه استنباط می­شود که مسئولان آن قادر نخواهند بود نتایج ابتدایی انتخابات 6 مهر را در تاریخ 23 آبان اعلام کنند.

نگرانی این نهادها به دلیل آرای قرنطینه شده است. تعداد این آرا 137 هزار رأی اعلام شده و قرار است بازشماری شوند اما با رویه کنونی که کمیسیون مستقل انتخابات در پیش گرفته بعید به نظر می‌رسد که این نهاد در مهلت تعیین شده بتواند تعهد خود را عملی کند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز در یک نشست خبری اعلام کرد: نقض تقویم انتخاباتی نقض قانون است و اگر کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ 23 آبان را نقض کند بی­ تفاوت نخواهد ماند.

«زهره بیان شینواری» رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در این نشست خبری گفت: طبق بررسی‌های این کمیسیون دو هزار و 118 محل اخذ رای نیازمند بازشماری آرا می‌باشد و فهرست آن به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال شده است.

وی تصریح کرد: «تصمیم و بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان تنها مرجع قانونی سنجش بازشماری آرا است و خواهان بازشماری هرچه سریع‌تر آرای مراکزی هستیم که نیاز به بازشماری دارد، در غیراینصورت با مسئولین محلی کمیسیون مستقل انتخابات برخورد قانونی می‌کنیم».

انتقاد نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان از تأخیر در روند بازشماری آرااحتمال تأخیر مجدد در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ سرنوشت 137 هزار رأی در ابهام استآمار نهایی آرای ثبت شده انتخابات افغانستان اعلام شد؛ تیم‌های انتخاباتی اعتراض دارندیادداشت| تاخیر در اعلام نتایج انتخابات افغانستان؛ تلاش برای آبروداری "پسارفراندوم"تاخیر در اعلام نتایج و نگرانی تیم‌های انتخاباتی از مداخله در روند انتخابات افغانستان

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) نیز تاخیر اولیه برای اعلام نتیاج آرای انتخاباتی را شک برانگیز خوانده و در بیانیه­‌ای اعلام کرده که تاخیر در اعلام نتایج زمینه را برای عدم پذیرش انتخابات افغانستان فراهم می­‌کند و بی ­اعتمادی مردم را نیز نسبت به روند انتخابات افزایش می­‌دهد.

تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در مقابل اظهارات کمیسیون شکایات انتخاباتی واکنشی نشان نداده، اما گزارش‌ها از اعلام تصمیم نهایی کمیسیون مستقل انتخابات درباره بازشماری آرای انتخاباتی تا پایان امروز خبر می‌دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد