Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عصمت جیریایی معاون اجتماعی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت: تشکیل خانه‌های بهداشت درکارگاه‌های مشمول قانون کار و نظارت بر نحوه فعالیت آن‌ها توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم و سایر دستگاه‌های ذیربط با جدیت دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در راستای ارزش نهادن به کارگران تلاش می‌کنیم از طریق تشکیل و نظارت بر عملکرد خانه‌های بهداشت در واحد‌های کارگری، شرایط موردنیاز برای فعالیت کارگران که سرمایه‌های اصلی واحد‌های تولیدی و خدماتی استان هستند در محیط‌های سالم، امن و بهداشتی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیریایی افزود: بر اساس مواد قانون کار، رعایت دستورالعمل‌هایی که به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های حرفه‌ای و تامین بهداشت کارگران و محیط کار تدوین می‌شود، توسط کارفرمایان و کارگران الزامی است.

 معاون اجتماعی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم بیان کرد: برای ایجاد و فعال‌سازی هرچه بیشتر خانه‌های بهداشت در واحد‌های کارگری استان، بازدید‌های مشترک ماهیانه از واحد‌های تولیدی، به‌منظور استفاده کامل از ظرفیت خانه‌های بهداشت مستقر در آن‌ها و همچنین کمک به راه‌اندازی این مراکز در واحد‌های کارگری مشمول طرح، با جدیت دنبال خواهد شد.

جیریایی گفت: هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری، علاوه بر تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتار مناسب بهداشتی در میان این قشر تلاش‌گر نیز است.

گفتنی است بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از سلامت، حق همگانی است، ماده ۱۴۷ قانون کار، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، در همین راستا از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهاد‌های متولی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

۶ هزار کارگر قمی از خدمات خانه‌های بهداشت کارگری بهره‌مند شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست