Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:35:39 GMT

نباید روی اروپایی‌ها حساب باز کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۳۳۸۰

نباید روی اروپایی‌ها حساب باز کرد

مهدی فتحی زاده، دبیرکل حزب ۷۲ تن در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برجام گفت: در برجام مسئله مهمی مانند اینکه اگر بین طرفین اختلافی پیش آمد، کدام نهاد بین این طرفین قضاوت کند و چگونه اختلافات حل شود، گنجانده نشد؛ در عهدنامه‌های بین المللی خود طرفین توافق، قانون و دادگاه حاکم را انتخاب می‌کنند که متاسفانه هیچگونه توافقی در این خصوص وجود ندارد که مشخص است این اتفاق به عمد افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آمریکا، چون واقف بر این قضیه بود، از برجام خارج شد و با ابزاری که داشت، در زمینه‌های مختلفی بر ما فشار وارد کرد و با اعمال تحریم‌های جدید، قصد داشت تا وضعیت‌های جدید را به ما تحمیل کند و، چون شرایطی وجود نداشت که ایران بهبود وضعیت را در آن حس کند، پس هر گونه پذیرش فشار و تعهد از سمت ایران اشتباه و آسیب زننده خواهد بود، چون این تعهد از پایه ایراد دارد و معاهده‌ای که از پایه ایراد داشته باشد هیچگاه قابل پذیرش نخواهد بود؛ اگر ایران می خواهد مذاکرات خود را با آمریکا ادامه دهد، باید در معاهده‌ای خارج از برجام آن را دنبال کند.   بیشتر بخوانید: گام چهارم، نابودکننده ذهنیت استعماری غربی‌هاست
فتحی زاده همچنین گفت: با توجه به نظام سرمایه داری و وابستگی اقتصادی به آمریکا که در اروپا حاکم است، آن‌ها به نوعی نقش دلال را برای آمریکا بازی می‌کنند و به نوعی، چون وابستگی زیادی به اقتصاد آمریکا دارند، هیچگاه به خاطر ایران، منافع و ارتباط خود با آمریکا را به خطر نمی‌اندازند؛ به همین خاطر نباید حساب زیادی روی اروپایی‌ها باز کرد و باید به فکر برنامه جدیدی بود.
او در پایان عنوان کرد: اروپایی‌ها مانند آمریکا یک دفعه نمی‌گویند که انجام نمی‌دهند و تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارند، انقدر این بازی را طولانی می‌کنند و از ایران امتیاز می‌گیرند و جایی که دیدند ایران سودی برای آن‌ها ندارد، می‌گویند که دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • صعود عالمیان به مرحله سوم گرند اسمش عربستان با شکست حریف مطرح اروپایی
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است