Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:33:15 GMT

آغاز پخش HD سیمای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۳۴۶۳

آغاز پخش HD سیمای خراسان رضوی

شبکه تلویزیونی خراسان رضوی نخستین شبکه استانی است که صاحب فناوری HD شده است و از این پس بیش از ۵۵ درصد جمعیت استان می‌توانند برنامه‌های این شبکه را با فرمت HD تماشا کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در مراسم بهره‌برداری از ۲۰۵ طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران شبکه اجتماعی و سایت‌های اینترنتی به جان افکار عمومی افتاده‌اند و در این میان نیروی قوی و تعیین‌کننده‌ای که در مقابل دشمن ایستاده و با کمک نخبگان کشور از حریم هویت و فرهنگ ملت ایران دفاع می‌کند، رسانه ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جدی‌ترین محور و راهبرد دشمن جنگ رسانه‌ای بود، ولی نتوانستند زهر خود را بریزند و سرداران و سربازان رسانه‌ای صداوسیما در برابر فتنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مقاومت کردند.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به مزیت‌های استان خراسان رضوی در زمینه‌های مذهبی، جغرافیایی، اقلیمی و علمی‌، بیان کرد: صداوسیمای این استان، استعدادهای فوق‌العاده و نیروی انسانی توانمند و فاخری دارد و با وجود همه محدودیت‌ها موفق شده در زمینه زیرساختی و فنی گام‌های مؤثری بردارد. مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در زمینه محتوایی در ابعاد ملّی و جهانی نیز فعالانه‌تر تلاش کند.

علی‌عسکری یادآور شد: این مرکز برنامه‌هایی در قالب‌های مذکور برای شبکه‌های ملی تولید کرده که در آینده پخش خواهد شد. دشمنان ما برای تخریب اقتصاد کشور، کمر همّت بسته‌اند و این جنگ اقتصادی دشمن در صورتی مؤثر است که بتواند در عرصه جنگ روانی اثرگذار باشد و مقاومت مردم را سست و تخریب کند.

او افزود: خوشبختانه صداوسیما موفق شده با برنامه‌های هوشمندانه و بصیرت‌افزا روحیه مقاومت و ایستادگی مردم را تقویت و فتنه‌های دشمن را در این زمینه شناسایی و خنثی کند. با توجه به دیدگاه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مقاومت در برابر نظام سلطه در داخل کشور و میان همفکران ما در منطقه تقویت شده است و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران قدرتی منطقه‌ای و جهانی است.

همچنین رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه در این مراسم گفت: شرایط تحریم باعث شده خوداتکایی در کشور اتفاق بیفتد و نوآوری و خلاقیت شکل بگیرد. کشور ایران در رده شانزدهم توسعه علمی جهان قرار دارد. خوشبختانه در صداوسیما توسعه علم منتج به تولید محصولات شده و هم‌اکنون ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز صداوسیما اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید داخل است و فرستنده‌های سازمان نیز کاملاً بومی است.

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در این مراسم با قدردانی از برنامه‌های صداوسیما در ایام اربعین گفت: حرکت عظیم امسال که در کربلا اتفاق افتاد، بخش عمده‌اش مربوط به صداوسیما بود. صداوسیما با اطلاع‌رسانی صحیح باعث تشویق و تهییج مومنان شد و چشم دشمنان را کور کرد. من قبلاً در نماز جمعه مشهد از صداوسیما تشکر کرده‌ام و لازم می‌دانم تشکر خودم را دوباره تکرار کنم.

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی هم گفت: با وجود اینکه اعتبارات خراسان رضوی در سال جاری ۲۳ درصد افزایش داشته ولی اعتبارات صداوسیمای استان حدوداً دوبرابر افزایش یافته است.

او افزود: زمین بازی از جنگ نظامی‌ به سمت جنگ اقتصادی و اجتماعی عوض شده و در این فرایند هر کسی که رسانه داشته باشد می‌تواند به پیروزی دست یابد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری استان خراسان رضوی در تالار رضوان مشهد واقع در مرکز صداوسیمای این استان برگزار شد، افتتاح ۲۰۵ طرح فنی صداوسیمای خراسان رضوی شامل پخش شبکه خراسان رضوی به‌صورت HD، پخش FM رادیو سراسری زیارت در تهران، بجنورد و بیرجند، افتتاح ۱۰ دستگاه فرستنده  برای ۱۰ شبکه رادیویی، احداث دو استودیو تولید و پخش رادیوهای برون‌مرزی، نصب فرستنده چهارم دیجیتال و ارتقای فرستنده سوم دیجیتال و... انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند