Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، عبدالکریم خلف سخنگوی نظامی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از صدور دستور برای مقابله با «خرابکاران» در اعتراضات خیابانی مردم خبر داد.

به گزارش شبکه «العراقیه»، خلف گفت، «به نیروهای امنیتی (ارتش و پلیس) دستور داده شده که فوراً قانون اجرا شود... این دستور شامل بازداشت خرابکارانی است که راه‌ها را مسدود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به دستگاه قضایی تحویل خواهند شد». 

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی -علیه السلام- برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد.

طبق گفته کمیته حقوق بشر پارلمان، تاکنون بیش از دویست و پنجاه نفر در جریان اعتراضات خیابانی که برخی از آنان به گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند، جان باخته‌اند. 

معترضان ابتدا شعارهایی در جهت بهبود خدمات دولتی، مقابله با فساد و مسائل اقتصادی سر می‌دادند اما اکنون یکی از شعارها، کناره‌گیری دولت از مسئولیت است. 

معترضان دهها مسیر ارتباطی در بغداد و استان‌های دیگر در میانه و جنوب عراق را بسته‌اند و تلاش می‌کنند با قطع مسیرها دولت را به استعفا وادار کنند. عبدالمهدی پیشتر اعلام کرده که آماده استفعاست مشروط به آنکه احزاب سیاسی برای فرد جایگزین، به توافق برسند.

بندر ام قصر یکی از بزرگ‌ترین بندرهای تجاری عراق و همچنین چند حوزه نفتی در استان بصره، به دلیل حضور معترضان چندین روز است که تعطیل شده و دولت گفته که کشور، شش میلیارد دلار متحمل خسارت شده است. با این حال، صبح امروز بخش بزرگی از معترضان اجازه داده‌اند که مسیر بندر و پالایشگاه باز شود اما مسئولان اعلام کرده‌اند که حرکت تجاری در آن از سر گرفته نشده است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن و مواضع اصیل و انسان‌دوستانه آنها در خصوص مسئله فلسطین تقدیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ،گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای  اعلام کردند: از ملت برادر، یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن تقدیر می‌کنیم.

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر دادهشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا

در این بیانیه آمده است با افتخار، راهپیمایی‌های بزرگ ملت یمن را که بیانگر اصیل و شجاع بودن آنها و تاکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله مرکزی امت اسلام است، دنبال می‌کنیم.

این بیانیه افزود اعلام مرحله جدید عملیات نیروهای مسلح یمن و تاکید بر قطع خطوط کمک رسانی به رژیم صهیونیستی، عملی کردن این مواضع است.

گروه‌های مقاومت فلسطین خاطر نشان کردند به تمام طیف‌های ملت یمن و گروه‌های مختلف آن و نیز به سید عبدالملک الحوثی و جنبش انصارالله درود می‌فرستیم.

در این بیانیه  آمده است از امت اسلام و ملت‌های عربی درخواست می‌کنیم از مواضع یمن که مواضع عملی و پیشرو در رویارویی با دشمنان و تهدیدهای اشغالگران مبنی بر حمله زمینی به رفح به شمار می‌رود، حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین