Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ترکیه‌ای اعلام کرد همسر ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش پس از بازداشت، اطلاعات زیادی درباره این گروه تروریستی فاش کرده است.

او افزود: توانستیم چیزهای زیادی را تأیید کنیم که تا به حال از آنها خبر داشتیم و اطلاعات جدیدی هم به دست آوردیم که به دستگیری‌های جدید منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد ترکیه، زن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده است.

به تازگی یک مقام امنیتی ترکیه که نامش فاش نشده از دستگیری خواهر بزرگتر ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش در عملیاتی در نزدیکی شهر اعزاز در شمال غربی سوریه به دست نیرو‌های امنیتی ترک خبر داده بود.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) اعلام کرد بغدادی در عملیات نیرو‌های آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی برخی از جزئیات این عملیات را فاش کرد و مدعی شد بغدادی پس از محاصره در یک تونل بن بست، با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. ترامپ گفت «او مانند سگ مُرد».

ترامپ ادعا کرد سرکرده داعش از مدت‌ها پیش از سوی پنتاگون تحت نظر بوده تا شرایط مناسب برای کشتن وی محیا شود. رئیس جمهور آمریکا همچنین از روسیه، عراق، سوریه و ترکیه بخاطر کمک‌هایشان در این عملیات تشکر کرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه این کشور نمی‌تواند کشته شدن ابوبکر بغدادی را تایید کند، تاکید کرد گروه تروریستی داعش ساخته آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های تروریستی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • خجالت بکشید!
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت