Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@17:09:21 GMT

درمان چند بیماری بامصرف میوه‌های خشک

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۴۳۳

درمان چند بیماری بامصرف میوه‌های خشک

برای آشنایی بیشتر با خواص میوه‌های خشک، در این مطلب به چند میوه خشک که در بهبود برخی از ناراحتی‌های جسمی موثر است، اشاره شده است.

پوکی استخوان؛ کشمش
کشمش یکی از منابع غنی بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان تحلیل استخوان را در زنان یائسه کاهش می‌دهد.

خستگی مفرط؛ خرما
خستگی، تمایل فرد به مصرف تنقلات شیرین را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خرما نسبتاً شاخص گلایسمی پایینی دارد و باعث رها شدن تدریجی قند در بدن می‌شود. از این رو، میزان انرژی را ثابت نگه می‌دارد و جایگزین خوبی برای تنقلات شیرین به حساب می‌آید.

نقرس؛ گیلاس خشک
آنتوسیانین موجود در گیلاس به خصوص گیلاس ترش برای بهبود بیماری‌های متعدد مربوط به التهاب از جمله آرتریت، نقرس و درد عضله پس از ورزش، مفید است. مصرف نیم پیمانه گیلاس روزی ۲ بار توصیه شده است.

فشارخون بالا؛ زردآلو خشک
این میوه نسبت به موز، ۳ برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، مصرف کافی پتاسیم از بدن در برابر فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

عفونت مثانه؛ زغال اخته خشک
۲۰ درصد زنان از مشکل مستمر عفونت مثانه رنج می‌برند، اگر شما هم مستعد به این ناراحتی هستید، زغال اخته خشک مصرف کنید. در نتایج بررسی که محققان آمریکایی انجام دادند، مشخص شد مصرف ۴۳ گرم زغال اخته خشک عفونت را در نمونه‌های ادرار زنان کاهش می‌دهد.

یبوست؛ آلو خشک
مصرف روزانه ۶ عدد آلوی خشک یبوست را درمان می‌کند. آلو غنی از سوربیتول است که به دفع کمک می‌کند.

کم خونی؛ انجیر
مصرف ۴عدد انجیر خشک در روز یک چهارم نیاز روزانه آهن بدن را تامین می‌کند. بهتر است انجیر را همراه با آب پرتقال مصرف کنید. ویتامین C. به جذب آهن از منابع گیاهی کمک می‌کند.     منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیماری نقرس کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید