Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:17:06 GMT

آمریکا مدعی آغاز عملیات دریایی خود در منطقه شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۵۵۰

آمریکا مدعی آغاز عملیات دریایی خود در منطقه شد

آمریکا به اتفاق چند کشور عملیات دریایی خود را از بحرین برای آنچه که "حفاظت از امنیت ناوبری در خلیج فارس" خواند، آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، آمریکا از مدت‌ها قبل با جوسازی‌هایی علیه ایران و متهم کردن تهران به رشته حملاتی در خلیج فارس، به دنبال متقاعد کردن کشورها برای پیوستن به حضور دریایی خود در خلیج فارس بود؛ حال تنها چند کشور به این به اصطلاح ائتلاف پیوسته‌اند و بر اساس ادعای فرانس ۲۴ عملیات خود را در روز پنجشنبه (۱۶ آبان) از بحرین آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این به اصطلاح ائتلاف، حفاظت از ذخایر نفتی منطقه در برابر تهدیدات احتمالی خوانده شده است.

با وجود دعوت آمریکا از بیش از ۶۰ کشور برای پیوستن به این به اصطلاح ائتلاف، فقط توانست انگلیس، استرالیا، آلبانی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین را با خود همراه کند.

جمهوری اسلامی ایران دست داشتن در هر گونه حادثه و حملات در خلیج فارس را تکذیب کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس گفته بود: خلیج فارس یک شاهراه حیاتی است بنابراین از اولویت‌های امنیت ملی ایران محسوب می‌شود و  از مدت‌ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است. با توجه به این حقیقت، برخلاف وعده و وعیدها، حضور هرگونه نیرویی از خارج از منطقه باعث ناامنی در این آب‌ها می‌شود. ایران برای حفاظت از امنیت این شاهراه تعلل نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ آمریکا برای چه ائتلاف دریایی در خلیج فارس تشکیل داده است؟ آمریکا این ائتلاف را تشکیل داده تا اشتباهات خودش را جبران کند. آمریکا عامل تنش در خلیج فارس است. آزادی کشتیرانی یک وظیفه جهانی است و آمریکا به دزدی دریایی می‌پردازد. ایران، سایر کشورهای خلیج فارس و کسان دیگری که به خلیج فارس نیازمندند می‌توانند با همکاری هم از آن محافظت کنند. آمریکا تنها باید از مردم‌آزاری دست بکشد. خلیج فارس به ائتلاف نیازی ندارد. اگر آمریکا سایر جهان را اذیت نکند، مشکلی نخواهد داشت.

امروز دولت انگلیس اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی کشتی‌هایش را که در تنگه هرمز سفر می‌کنند کاهش داده است. یکی از سخنگویان دولت در این خصوص گفت: با توجه به کاهش احتمال توقیف کشتی‌ها در تنگه هرمز، کشتی‌های حامل پرچم انگلیس به زودی می‌توانند بدون همراهی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس وارد این آبراه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی