Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:12:47 GMT

قصرشیرین یک شهرستان راهبردی در کشور است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۷۰۳

قصرشیرین یک شهرستان راهبردی در کشور است

هدایت حاتمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و روند اجرای طرح های عمرانی، افزود: ۲ گمرک خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین وجود دارد که اکنون در مرز رسمی پرویزخان طرح های عمرانی توسط گمرک ایران و سازمان حمل و نقل و پایانه ها در حال انجام است.

وی اظهارداشت: هم اکنون در نیمه دوم سال قرار داریم و با حجم ترافیک کاری و بارهای صادراتی در مرز مواجه هستیم و نیاز است مرور کنیم که اقدامات گمرک روی فرآیند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون کار در گمرک و تشریفات به خوبی در حال انجام است ولی در رابطه با پیشرفت طرح های عمرانی مشکلاتی داریم که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

حاتمی عنوان داشت: هم اکنون صادرات میوه و تره بار در پرویزخان به شکل عرضه آن در داخل انجام می شود و نیازمند ساماندهی است تا همانند دیگر کشورها این فرآیند انجام شود.

وی گفت: در این رابطه نیاز است ورود کنیم و قرار شد جلسه ای با حضور اتاق بازرگانی داشته باشیم تا تجارت میوه و تره بار، ساماندهی شود.

 وی گفت: همچنین یک و سه دهم کیلومتر راه ورودی  مرز رسمی پرویزخان نیز هم اکنون در حال واگذاری به پیمانکار است تا زودتر مسیر ورودی مرز ساماندهی شود و سازمان حمل و نقل پایانه ها  به عنوان مجری کار را زودتر شروع کند.

وی گفت: بحث دیگر دفاتر تجاری بود که تمهیداتی انجام دهد که قرار شد مجوزها را بگیریم و با ثبت در سامانه حمل و نقل و پایانه ها با معرفی اتاق بازرگانی دفاتر موقت را در محل سالن تجاری مستقر کنیم که  امید است با ورود سرمایه گذاران نسبت به ساماندهی و استقرار دایمی دفاتر تجاری در یک مکان این مهم انجام شود.                                                                

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تأسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان های کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازارچه مرزی است.
پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.
مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد،  نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت‌ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.
روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می‌شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود.  

برچسب‌ها مرز پرویز خان صادرات مرز خسروی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان صادرات مرز خسروی کرمانشاه مرز پرویز خان صادرات مرز خسروی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند