Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@22:57:36 GMT

نخست وزیر اردن ۱۱ وزیر خود را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۴۸۷۴

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: عمر الرزاز، نخست وزیر اردن تغییرات گسترده در کابینه در نظر گرفته است که یازده وزیر را شامل می‌شود هرچند وزارت خانه‌های اصلی تغییر نمی‌کنند.

اخبار بین الملل- خبرگزاری رسمی اردن گزارش داد که شاه اردن بنا بر ماده ۳۵ قانون اساسی اردن با تغییر در کابینه این کشور موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه پادشاهی اردن از وزرای منصوب شده‌ بدین شرح نام برده شده است:

۱-تیسیر منیزل النعیمی: وزیر آموزش و پرورش. ۲- صالح علی الخرابشة: وزیر محیط زیست. ۳- ابراهیم صبحی الشحاحدة: وزیر کشاورزی. ۴- محمد محمود العسعس: وزیر دارایی. ۵- أمجد عودة العضایلة: وزیر کشور در امور اطلاع‌رسانی. ۶- وزیر اوقاف. ۷- باسم محمد الطویسی وزیر فرهنگ. ۸- فارس عبدالحافظ البریزات: وزیر جوانان. ۹- وسام عدنان الربضی: وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌الملل. ۱۰- خالد ولید سیف: وزیر حمل و نقل. ۱۱- محی الدین شعبان توق: وزیر آموزش عالی.

گفتنی است این سومین اصلاحاتی است که دولت رزاز که در ماه ژوئن تشکیل شد، به انجام می رساند. اردن که به شدت از درگیری ها در عراق و سوریه متأثر شده، از وضع اقتصادی دشوار و بدهی هایی که از چهل میلیارد دلار گذر کرده است، رنج می‌برد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه قانون اساسی وزیر آموزش و پرورش نخست وزیر اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شدید به «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی این رژیم حمله کرد.

لاپید در این سخنان تاکید کرد: اسراییل به گروگانی در دستان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است. وزیری که سابقه کیفری دارد در برابر دفتر نخست‌وزیر می‌ایستد و وی را در خصوص پیامدهای عدم اجرای آنچه دیکته می‌کند، تهدید می‌کند.

رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بن گویر به تمام جهان و کشورهای منطقه می‌گوید که نتانیاهو ضعیف است و زیر دست او کار می‌کند.

لاپید با تعجب از تداوم کار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: باور آنکه هنوز بن گویر به صورت فوری برکنار نشده، سخت است.

کد خبر 6093492

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد