Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، غریب آبادی در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر اعتماد کامل به کار حرفه‌ای بازرسان آژانس گفت: اگر آمریکا به رویکرد و فعالیت حرفه‌ای آژانس و بازرسانش اعتماد کامل دارد، چرا به 16 گزارش پی در پی همین آژانس و بازرسان آن که پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کردند، اعتماد نکرد و به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد؟!

سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، در ادامه و در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته ای ایران در نشست ویژه شورای حکام اظهار داشت: این رژیم باید ابتدا دستان خود را از لوث تجاوزات و جنایات و همچنین تسلیحات کشتار جمعی‌ پاک نموده و سپس وارد این نشست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیمی که عضو هیچ یک از معاهدات خلع‌سلاح و عدم اشاعه نیست و  به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای، مهمترین مانع تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در غرب آسیا است، در جایگاهی نیست که به دولت‌های عضو توصیه به اجرای تعهداتشان و همکاری با آژانس نماید.

غریب آبادی همچنین در واکنش به اظهارات نماینده عربستان سعودی در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس افزود: پادشاهی عربستان که علیرغم درخواست های مکرر آژانس، هنوز موافقتنامه جامع پادمان را تصویب و اجرا نکرده و بازرسان آژانس حق ورود به فعالیت های هسته ای آن را ندارند، چگونه از شفافیت و همکاری صحبت می کند؟! عربستان باید به فعالیت های پنهانی هسته ای خود پایان دهد و در همکاری و شفافیت، ایران را الگوی خود قرار دهد.

310311

کد خبر 1318604

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی ایالات متحده آمریکا عراق باشگاه پرسپولیس آژانس بین المللی انرژی اتمی باشگاه استقلال فوتبال اروپا ایران و آمریکا تعهدات ایران در برجام سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود