Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@01:42:50 GMT

فیلم کوتاه، مجالی برای آزمودن و خلاقیت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۶۰۵۹

فیلم کوتاه، مجالی برای آزمودن و خلاقیت

‍‍‍‍‍‍

رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه با قدردانی از افزایش حمایت مالی از فیلمسازان جوان، از ترسیم خطوط محدود کننده برای آنها در انتخاب موضوع و داستان انتقاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سعید پوراسماعیلی، رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران در برنامه "شهر فرنگ" پنجشنبه 16 آبان 98 با قدردانی از افزایش بودجه حمایت از فیلمسازان جوان، از محدود کردن آنها در زمینه موضوعات فیلم ها انتقاد کرد و گفت: در هر کشوری غنای فیلم کوتاه می تواند پشتوانه فیلم های بلند یا ویترین کل سینمای آن کشور باشد و حمایت دولت ها مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من از اینکه بودجه امسال برای حمایت از فیلم های کوتاه بیشتر از سال های قبل است، تشکر می کنم اما از نظر حرفه ای و صنفی به پیوستی که همراه این حمایت الحاق شده انتقاد دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پوراسماعیلی گفت: چرا در کنار این حمایت مالی، نامه ای پیوست شده که در آن زمینه های داستانی و موضوعاتی که فیلم ها باید درباره آنها ساخته شوند، مورد تاکید قرار گرفته است؟

رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه با بیان اینکه دولت باید از جوانان فیلمساز حمایت کند و اجازه دهد که آنها فیلم بسازند، افزود: جوانان ما شریف تر از آنند که باوجود حمایتی که دریافت می کنند، فیلمی علیه جامعه و منافع مردم و کشور خود بسازند.

پوراسماعیلی گفت: کسی که بخواهد چنین کاری انجام دهد، بودجه مورد نیازش را از نهادهایی مانند انجمن سینمای جوان و سایر نهادهای دولتی نمی گیرد و از جای دیگری به او پرداخت می شود و مورد حمایت نیز قرار می گیرد.

وی از اختصاص بودجه 7 میلیاردی برای حمایت از فیلمسازان جوان تشکر کرد و افزود: به ویژه اینکه 5 میلیارد از این رقم به شهرستان ها اختصاص یافته، اقدام مناسبی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه با بیان اینکه فیلم کوتاه بیشتر از آنکه به سرمایه نیاز داشته باشد، به نمایش احتیاج دارد، تصریح کرد: فیلم کوتاه باید سطح دیده شدنش را از محدوده آزمایشی و تخصصی به گستره عمومی ببرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پوراسماعیلی گفت: گلایه من از الحاق کردن آن پیوست به بودجه حمایتی به این دلیل است که این کار با ماهیت فیلم کوتاه در تعارض است و مانع از آزاد بودن دست جوانان برای کسب تجربه و ارائه توانمندی هایشان می شود.

وی تصریح کرد: فیلم کوتاه در حال حاضر آنقدرها در جامعه اثرگذار نیست، پس ضرورتی ندارد نگران آثار شدید آن بر جامعه باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این برنامه همچنین، صادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با اشاره به اینکه تعداد بسیار معدودی از فیلم های ارائه شده به جشنواره فیلم کوتاه راه یافته اند، گفت: وقتی از جمع حدود 1700 اثر حدود 10 درصد آنها برگزیده و به جشنواره راه می یابند، نشان دهنده این است که این فیلم ها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ جذابیت های داستانی کیفیت مناسبی دارند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند