Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@13:04:16 GMT

راهکارهای حذف درآمدهای نفتی از بودجه جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۶۸۳۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار است در بودجه سال آینده درآمدهای نفتی از بودجه جاری حذف شود،‌ گفت: با کاهش هزینه‌های غیرضروری، کوچک کردن دولت، ادامه خصوصی‌سازی، افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، می‌توان درآمدهای نفتی را از بودجه جاری حذف کرد.

«جلال میرزایی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تحریم‌ها باعث کاهش درآمدهای نفتی کشور شده است،‌ ادامه داد: وقتی درآمدی وجود ندارد چاره‌ای جز محدود کردن بودجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که با چالش کاهش شدید درآمدهای نفتی روبرو هستیم، باید با تدبیر این شرایط را به فرصتی برای رسیدن به آرزوی اقتصاد غیرنفتی تبدیل کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه کارشناسان اقتصادی و مجموعه حاکمیت بر ایجاد اقتصاد غیر نفتی و فاصله گرفتن بودجه جاری از درآمدهای نفتی تاکید داشته‌اند، گفت: اما در حالی که همواره در نظر این موضوع مطرح شده، اما در عمل در این زمینه توفیقی نداشته‌ایم.

 وی تاکید کرد: اکنون با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، نمی‌توان منتظر بود تا تحریم‌ها رفع شود.  

این نماینده مجلس گفت: همه طیف‌ها،جناح‌ها و کل حاکمیت دنبال آن است تا به سمت قطع وابستگی هزینه‌های جاری به درآمدهای نفتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه البته هنوز دولت راهکارهای جایگزین کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه سال ۹۹ را اعلام نکرده، افزود: تجربه کشورها این است که با کاهش هزینه‌های غیرضروری، کوچک کردن دولت، ادامه خصوصی‌سازی، افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، درآمدهای نفتی از بودجه جاری حذف شود.

میرزایی ادامه داد: ‌همچنین تشویق به افزایش صادرات غیرنفتی و رفتن به سمت افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای دیگر نیز می‌تواند راهگشا باشد؛ زیرا از محل تعرفه‌های صادرات و واردات، دولت می‌تواند درآمدزایی داشته باشد.  

به گفته این عضو کمیسیون مجلس، پیشنهاد این است دولت در بودجه سال آینده صادرات ۴۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۴۵ تا ۵۰ دلار در روز را در نظر بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی کمیسیون انرژی مجلس بودجه 99 درآمدهای نفتی سانتریفیوژ IR 6 مهدی خدابخشی گام چهارم توافق ریاض کردستان سوریه بوریس جانسون غنی سازی اورانیوم حمیده زرآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده‌است، به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

بهانه‌ای برای عدم اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان وجود ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کندن، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902047

دیگر خبرها

  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه