Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@12:32:10 GMT

تغییرات اقلیمی تهدید جدی برای سلامت انسان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۷۳۴۰

تغییرات اقلیمی تهدید جدی برای سلامت انسان

ائتلافی جهانی متشکل از بیش از ۱۱ هزار محقق و دانشمند هشدار می دهند که کره زمین با شرایط اضطراری اقلیمی روبروست که می تواند منجر به آسیب های شدیدی برای انسان شود.

به گزارش مشرق، تغییرات اقلیمی می تواند بهای گزافی برای سلامت انسان به همراه داشته باشد و موجب گسترش گرسنگی و بیماری شود.

«ویلیام ریپل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا، در این باره می گوید: «گزارش نهایی ما این است که تغییرات اقلیمی تهدیدی جدی برای سلامت و تندرستی انسان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید آمریکا رسما فرایند خروج از توافق پاریس را آغاز کرد

به گفته محققان، تغییرات اقلیمی سریع تر از میزان پیش بینی اکثر دانشمندان در حال گسترش است.

۱۱,۲۵۸ دانشمند از ۱۵۳ کشور جهان یک روز بعد از اعلام رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی، بیانیه ای را امضاء کردند. این دانشمندان خواهان اجرای مراحل زیر در راستای کُندشدن روند گرمایش جهان شدند:

- اجرای شیوه های گسترده حفظ انرژی از جمله محدودکردن استفاده از سوخت های فسیلی؛

- قطع سریع انتشار آلاینده های اقلیمی نظیر متان، دوده و هیدروفلروکربن ها که می تواند روند گرمایش را در طول چند دهه آینده به بیش از نصف کاهش دهد؛

- احیاء و محافظت از اکوسیستم های طبیعی مانند جنگل ها، مراتع و تالاب ها که در کنترل گاز گلخانه ای دی اکسید کربن نقش دارند؛

- تمرکز بر رژیم های غذایی گیاهی و تولیدات حیوانی کمتر، چراکه پرورش دام نیاز به منابع بیشتری داشته و همچنین متان و گازهای گلخانه ای دیگری نیز منتشر می نماید؛

- تبدیل اقتصاد جهانی به اقتصادی که وابستگی انسان به زیست کره را به همراه داشته باشد و بهره برداری از اکوسیستم های طبیعی را کاهش می دهد؛ و

- پیگیری سیاست های که جمعیت انسانی جهان را تثبت نگه می دارد.

تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان کاملا مشهود است. جمعیت پشه ها و سایر حشرات نیش دار در بخش شمالی در نتیجه گرمایش اقلیمی در حال افزایش است که شماری از بیماری های عفونی را با خود به همراه خواهند داشت. وقوع توفان ها و گردبادها به دلیل گرمایش زمین در حال افزایش است.

گرسنگی و قحطی از دیگر اثرات تغییرات اقلیمی است چراکه محصولات زراعی در معرض تهدید هستند و گرم شدن آب اقیانوس هم موجب کاهش جمعیت ماهی ها می شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان تغییرات اقلیمی گرمایش زمین عفونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم