Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد وزیری کارگردان نمایش «هِرمِلین، دیوانه اسکاندیناوی» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش براساس زندگی اریک هرملین مترجم و اندیشمند بزرگ سوئدی تولید شده که علاقه بسیاری به زبان و ادبیات فارسی داشته و آثار شعرای ایرانی را به زبان سوئدی ترجمه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نمایشنامه براساس زندگی و تفکرات اریک هرملین نوشته شده است. او که ۷۰ سال قبل از دنیا رفته است ۳۷ سال از عمرش را در یک آسایشگاه روانی گذرانده و تمام ترجمه‌هایش را در دیوانه‌خانه انجام داده است. هرملین زبان فارسی را از یک ایرانی در هند یاد می‌گیرد و به ادبیات و شاعران ایرانی علاقه‌مند می‌شود. هرملین صدهزار بیت از اشعار شعرای ایرانی را ترجمه کرده اما متاسفانه در ایران ناشناخته است و کمتر کسی او را می‌شناسد.

وزیری یادآور شد: این مترجم توسط یکی از دوستانم که ساکن سوئد است به من معرفی شد و زمانی که درباره وی و ویژگی‌های شخصیتی‌اش مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که این شخصیت سوژه جذابی برای یک نمایش است. این فرد رفتارهای عجیب و غریبی داشته و در نهایت نیز دلایل مجنون شدنش مشخص نمی شود برهمین اساس نیز این نمایش به شکل یک سایکودرام طراحی شده است.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: در این نمایش دکتر متخصص آسایشگاه و پرسنل تیمارستان توسط تئاتردرمانی سعی در درمان بیماری هرملین دارند تا او را به دنیای واقعی برگردانند که البته این بخش زاییده تخیل من بوده است. این نمایش بیشتر از دکور بر چیدمان، میزانسن بازیگران و نورپردازی استوار است تا مخاطبان بیشتر به فضای ذهنی هرملین نزدیک شوند.

این کارگردان تئاتر و سینما در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: برای آماده سازی نمایش ابتدا با گروه دیگری از بازیگران تمرین‌ها را شروع کردیم که جواب لازم را نگرفتم و بعد از انتخاب‌های متعدد به گروه فعلی رسیدم که از حضورشان در نمایش رضایت دارم. من بیشتر به‌عنوان فیلمساز و مستندساز فعالیت می‌کنم که البته در حوزه نمایشنامه‌نویسی هم آثاری را به نگارش درآورده‌ام اما چون این سوژه برایم جذاب بود تصمیم گرفتم خودم آن را کارگردانی کنم.

در این نمایش که از ۸ آبان اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده اتست فرید سجادی‌حسینی، خسرو احمدی، رضا فیاضی، رابعه اسکویی، بیژن افشار، ندا مقصودی، بدری برنجانی، شهرزاد علی‌محمدی، حیدر رحیمی، امیر جوشقانی، فرهاد مهدوی ایفای نقش می کنند. همچنین میلاد اشکالی، مریم مردان‌تبار، زهرا بیات، مریم همتیان، سینا کاظمی، کیانا بخشی، نگار جهانتاب، سعید دهشکار، با مدیریت و طراحی سارینا شاد گروه حرکت نمایش «هِرمِلین، دیوانه اسکاندیناوی» را تشکیل می‌دهند.

تهیه‌کنندگی این اثر نیز برعهده فرید سجادی حسینی و مسعود وزیری خواهد بود.

عکس‌ها از امیر نوروزی است.

کد خبر 4762065 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران تماشاخانه شهرزاد تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی سریال ایرانی بازیگر سینما موسیقی کلاسیک جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کارگردان تئاتر سینمای مستند کارگردان سینما دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی

به گزارش همشهری آنلاین، یک کارخانه تولید بستنی و شکلات در استان گلستان روی دست زنانی می‌چرخد که تازه از زندان آزاد شده‌اند. اصلا شرط استخدام در این کارخانه آن است که چند صباحی را در بند نسوان گذرانده باشی و خلاصه یک جرمی در پرونده‌ات باشد. در این کارخانه استخدام می‌شوی تا از اینجا رانده و از آنجا مانده نباشی. تا سر و سامان بگیری. حقوق بگیر شوی و زندگی‌ات را رتق و فتق کنی.

مدیرکل زندان‌های گلستان در حاشیه بازدید از این کارخانه بستنی و شیرینی گفته که این نخستین کارخانه نیست که از میان زندانیان آزاد شده نیرو استخدام می‌کند، آخرینش هم نخواهد بود.

سرلک گفته بسیاری از واحدهای تولیدی با سازمان زندان‌ها همکاری دارند و نیروهایشان را از میان مددجویان استخدام می‌کنند. جالب آنکه به‌گفته مدیرکل زندان‌های استان گلستان این نیروها به‌دلیل سختی‌هایی که کشیده‌اند حتی تعهدکاری‌شان از نیروهای معمولی هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید لاغر شو، جایزه بگیر

اورژانس در دست زنان
مثل برخی از پایگاه‌های آتش‌نشانی که تمامی اعضایش دختران آتش‌نشان هستند، حالا مسئولان اورژانس عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از بانوان برای ایجاد پایگاه اورژانس استفاده کنند. این در حالی است که تاکنون ۴ پایگاه اورژانس بانوان در کلانشهر تهران تأسیس شده، اما خبرخوب اینکه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان هم به تازگی افتتاح شده است.

البته این پایگاه با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار از فروردین‌ماه امسال فعالیت غیررسمی‌اش را آغاز کرده بود و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده بودند. این پایگاه نقش مهم و مؤثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.


کد خبر 848794 برچسب‌ها خبر مهم استخدام اورژانس زنان

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)