Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز لرزه‌نگاری کشور مرکز زلزله ۵.۹ ریشتری را که ساعت ۲:۱۷ بعد از نیمه شب پنجشنبه رخ داد حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی و در عمق دو کیلومتری زمین اعلام کرد. تاریخ انتشار: 09:23 - 17 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۷۲۲

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرکز لرزه‌نگاری کشور مرکز زلزله ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ ریشتری را که ساعت ۲:۱۷ بعد از نیمه شب پنجشنبه رخ داد حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی و در عمق دو کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زلزله به قدری شدید بود که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول کشید و باعث ترس و وحشت مردم در استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل شد. این زمین لرزه در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان و قزوین هم احساس شد.

محل دقیق این زلزله ۱۹ کیلومتری شهر ترک، ۲۲ کیلومتری شهر سراب و ۲۹ کیلومتری ترکمنچای در آذربایان شرقی بوده است.

مرکز این زلزله با اردبیل ۷۹ کیلومتر و با تبریز ۱۲۳ کیلومتر فاصله دارد.

از خسارت‌های احتمالی هنوز خبری منتشر نشده است.

احتمال افزایش مصدومین زلزله بعید است/۵ کشته و ۳۷۵ مصدوم ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۵۶

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:تاکنون تعداد مصدومین همان ۵ کشته و ۳۷۵ مصدوم است. گروه‌های ارزیابی در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.

اسماعیل نجار، رویس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،درباره آخرین وضعیت زلزله در آذربایجان شرقی اظهار کرد: سحرگاه امروز ساعت ۲:۱۷:۰۳ در عمق ۱.۶ کیلومتری زمین زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتری در منطقه ترک آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

وی افزود: این زلزله در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و ایلام مشاهده شد و به محض وقوع زلزله امدادگران به مناطق اعزام شدند.

آخرین اخبار از تعداد مصدومین و کشته شده ها در زلزله ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۴۷

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با میزان، گفت: بر اثر زلزله آدربایجان شرقی تا این لحظه ۳۱۲ نفر مصدوم شدند و ۵ نفر فوت کردند.

وی در ادمه بیان کرد: از این ۳۱۲ نفر تنها ۱۳ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/

 

ارزیابی ۶۵ روستای زلزله‌زده در میانه/ شروع اسکان اضطراری در ورنکش/ آخرین آمار امدادرسانی به روایت رئیس سازمان امداد و نجات ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۳۲

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: از بامداد امروز ۳۰ تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مشغول امداد رسانی به هم‌وطنان هستند.

مرتضی سلیمی گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است. ۷ روستا بیشترین خسارت داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است.

زلزله در آذربایجان غربی ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۵

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در آذربایجان غربی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی گردکشانه ساعت ۲ و ۳۷ دقیقه امروز جمعه به وقوع پیوست.

بر این اساس این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۶.۸ و طول جغرافیایی ۴۵.۳۴ روی داده است.

نزدیک‌ترین شهر‌ها به زمین لرزه گردکشانه، نقده و پیرانشهر بودند و نزدیک‌ترین مراکز استان نیز ارومیه و تبریز گزارش شده است.

پس لرزه ها ادامه دارد ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۴

پس از این زلزله بزرگ، پس لرزه های قوی حدود۴ ریشتری همچنان منطقه را می لرزاند.

زلزله ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه و ۵۳ ثانیه بار دیگر حوالی ترکمنچای در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. همچنین زلزله های دیگری به بزرگی ۴.۱ و ۴.۳ ریشتر به ترتیب ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ساعت ۳ و ۲ دقیقه در این منطقه رخ داد.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله آذربایجان شرقی زمین لرزه پس لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله در این استان

به گزارش خبرآنلاین بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه ۲۸ ثانیه امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در مقساس ریشتر منطقه تیتکانلو در استان خراسان شمالی را لرزاند.

جزئیات بیشتر:

تاریخ وقوع زلزله:

جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۵:۳۷:۲۸
(وقت محلی - تهران)

۲۰۲۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۷:۲۸
(UTC)

بزرگی زلزله:

۴.۲

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۳۷.۲۰ شمالی و ۵۸.۳۲ شرقی
عمق: ۸ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۱.۱۱+/- کیلومتر در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان خراسان شمالی

فاصله‌ها:

۹ کیلومتری تیتکانلو، خراسان شمالی
۱۰ کیلومتری فاروج، خراسان شمالی
۲۰ کیلومتری قوچان، خراسان رضوی

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902426

دیگر خبرها

  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • وقوع زلزله در این استان
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد